„Uspešno smo prevazišli sve barijere u poslednja četiri meseca koje su za cilj imale da se novine ‘Nova’ nikada ne pojave na kioscima. Nakon što su sve štamparije u Srbiji odbile da štampaju novi list, nismo odustali, jer smo smatrali da na medijskom tržištu kojim dominiraju tabloidi, često zloupotrebljeni u političke svrhe, itekako ima mesta za pristojan, nezavisan i objektivan mediji, za novine koje će razotkrivati teme bitne za svakodnevni život građana“, navodi se u saopštenju.
„Osnivanje novina ‘Nova’ bio je veliki izazov za nas, jer nismo očekivali da se u zemlji koja teži ulasku u EU susretnemo sa ovolikim stepenom autocenzure, da se kompanije plaše da prihvate posao štampanja dnevnog lista samo zbog različite uređivačke koncepcije. Svedoci smo da je država ili indirektno već uspostavila kontrolu nad skoro svim medijima i da ne čini ništa direktno da kreira ambijent u kojem će građani imati slobodan izbor da čitaju ili gledaju šta žele. Zato smo danas dodatno ponosni što možemo da kažemo da su novine ‘Nova’ ipak izašle, da su dostupne svim građanima Srbije čije mišljenje nam je jedino bitno“, istakla je izvršna direktorka United Media Aleksandra Subotić.
Podsetimo, prvo su dva meseca trajali pregovori sa kompanijama čija je osnovna delatnost štampanje novina i magazina. Politika, Borba, Ringier Aksel Springer, Color Press, Grafoprodukt, uz različita objašnjenja, nisu prihvatili da štampaju novine. Nakon toga, raspisan je javni poziv svim štamparijama koje imaju mogućnost da štampaju dnevne novine, ali se niko nije odazvao.
„Kao međunarodna kompanija koja posluje u osam zemalja, United Media je o ovakvom zabrinjavajućem stepenu kršenja medijskih sloboda obavestila sve relevatne evropske zvaničnike i institucije koje i dalje pažljivo prate ceo slučaj. U više navrata smo o svemu obavestili premijerku Anu Brnabić i ministarku kulture i informisanja Maju Gojković, pozivajući ih da reaguju i učine sve da se svim medijima omogući da na tržištu posluju pod jednakim uslovima. Iako je dužnost predstavnika izvršne vlasti da obezbede slobodu medija u jednoj zemlji, reakcija predsednice Vlade Srbije i nadležne ministarke za informisanje je izostala“, navodi UM.
Zato su, kako kažu, odlučili da potraže štampariju van granica Srbije pa će se list štampati u Osijeku, odakle će biti distribuiran širom Srbije.
Po ceni od 29 dinara novine Nova izlaziće šest puta nedeljno, od ponedeljka do subote, na 32 strane. Redakcija obećava da će po sadržaju biti ekskluzivne, da će objavljivati priče koje drugi nisu smeli ili hteli da objave. Čitaoce očekuju i brojne kolumne najpoznatijih novinarskih imena i istaknutih ljudi iz javnog života, atraktivan sadržaj iz sveta kulture i zabave, kao i ekskluzivni sportski intervjui.
United Media je vodeća medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi u okviru koje posluje 55 televizija i 28 portala, magazini i radio stanice, U okviru kompanije u Srbiji posluju televizija i portal N1, televizija Nova S, portal Nova.rs, Sport klub, dnevni list Danas, mesečnik City magazine, naučna televizija Brainz, dečije televizije Pikaboo i Vavoom, Grand produkcija, muzički kanal IDJ i televizije Cinemania i Lov i Ribolov.