NUNS i NDNV: Ne oglašavajte se u medijima koji svakodnevno krše kodeks

Privredni subjekti moraju da budu svesni da oglašavanjem u medijima koji svakodnevno šire lažne vesti, nacionalnu i drugu mržnju, „spinuju“, vode neljudske kampanje protiv onih koji misle drugačije i svakodnevno na različite načine neprimerenim sadržajima skandalizuju javnost – potpomažu ne samo urušavanje novinarstva kao profesije nego i duboku, dalekosežnu kontaminaciju društva i potpuno moralno rasulo.

Iako smo svesni da rade u teškim uslovima i da je pritisak vlasti na sve segmente društva ogroman – pozivamo privredne subjekte da ne sarađuju sa onima koji gaze sopstvenu profesiju i elementarne civilizacijske norme, i time pokažu da im je stalo do društva u kojem posluju.

NUNS i NDNV podsećaju da se u Srbiji dramatično povećava broj kršenja Kodeksa novinara Srbije, što potvrđuju i izveštaji Saveta za štampu. U periodu od marta do novembra 2017. godine, u dnevnim novinama je čak 5.292 puta prekršen kodeks, a u prekršajima ubedljivo prednjače Srpski telegraf, Alo, Kurir i Informer. Prema izveštaju za onlajn medije, najveći broj prekršaja beleže portali Espreso, Srbija danas i Telegraf.

Mnoge televizijske stanice odavno bi izgubile dozvolu za emitovanje da Regulatorno telo za elektronske medije radi svoj posao, ali sasvim je sigurno da Pink predstavlja dramatičan primer kršenja i zakona i novinarskog kodeksa.

NUNS i NDNV takođe upozoravaju na činjenicu da postoji pravilo da su mediji koji najviše krše etičke i profesionalne norme upravo oni koji su bliski vlasti i koji se dobrim delom finansiraju novcem građana, iz budžeta.

Konstatujemo takođe da se situacija sa nacionalnog nivoa uveliko preselila i na lokalni i regionalni nivo.

Beograd-Novi Sad, 27. oktobar 2018.

 

Nezavisno udruženje novinara Srbije

Nezavisno društvo novinara Vojvodine

Tagovi

Povezani tekstovi