[box align=’box-left’ id=’3026′]
To znači da bi javnost trebalo da bude obaveštena ne samo o nazivu i sedištu te kompanije, nego i o stvarnim vlasnicima koji iza nje stoje. Transparentnost vlasništva je jedan od osnovnih zahteva Medijske strategije a NUNS i druga novinarska i medijska udruženja i asocijacije na tom zahtevu insistiraju jer praksa pokazuje da se često i ne zna ko zaista stoji iza pojedinih medijskih vlasnika registrovanih u inostranstvu. Ovom prilikom podsećamo da se dugo nije znalo ko je stvarni vlasnik značajnog udela u Večernjim novostima, a dosta nedoumica je bilo i sa vlasništvom nad TV Avala.
NUNS, inače, smatra da bi bilo bolje da je odlučeno da se frekvencija TV Avale iskoristi u procesu digitalizacije, ali se to, na žalost, nije dogodilo. Pošto je konkurs već raspisan a procedura u toku, njeno sprovođenje na način koji bi obezbedio potpunu transparentnost vlasništva bilo bi podsticajno za nastavak reformi srpske medijske scene, zasnovano na postulatima iz Medijske strategije.
Sekretarijat NUNS-a
Beograd: 12.jul 2013. godine