NUNS zabrinut zbog priprema da se zakupe najgledaniji termini na TV stanicama

NUNS
smatra da je veoma važno da se onemogući upotreba budžetskog novca i drugih
instrumenata kojim raspolažu vlasti na uticaj na medije, naročito u vreme
predizborne kampanje. Pozivamo Republičku radiodifuznu agenciju, Savet za
štampu i druga tela i organizacije koji se bave medijima da učine sve kako bi se
obezbedilo normalno funkcionisanje medija i u predizbornoj kampanji i sprečila
njihova politička zloupotreba.

Legitimno
je nastonjanje političkih partija da traže načina da, naročito u kampanjama za
izbore, budu što prisutniji u medijima, ali bi bilo logično da se to čine
prevashodno nuđenjem ideja i drugih sadržaja koji mogu zanimati birače. Korišćenje
budžetskih sredstava za politički uticaj na medije, kao i zakupljivanje
prostora u medijima, podrazumeva da će izveštavanje biti podređeno potrebama i
interesima onih koji raspoređuju budžetski novac ili  zakupljuju prostor,
a ne javnom interesu.

 

Pojačano
nastojanje stranaka da prisustvo u javnosti u predizbornoj kampanji obezbeđuju
zakupljivanjem prostora u medijima naročito bi moglo da bude pogubno ove
godine, kada su mediji, kao i celo srpsko društvo, u velikoj krizi i kada
vlasnici nastoije da iskoriste svaku moguću priliku da zarade novac. NUNS
podseća medijske vlasnike i urednike da je prioritetni zadatak medija
objektivno i nepristrasno izveštavanje javnosti.

 

Sekretarijat
NUNS-a

U
Beogradu 21. oktobra 2011. 

Tagovi

Povezani tekstovi