U bazi, koja je nastala u okviru projekta „Javno o javnim konkursima“, nalaze se podaci o tome kako je potrošeno preko 45 miliona evra na 12.897 projekata tokom 2019. i 2020. godine, koje je finansirala 161 lokalna samouprava u 836 javnih konkursa.
Analizom podataka i radom tokom istraživanju uočeno je da se kroz javne konkurse u velikoj meri finansira redovan rad medija i organizacija, kao i da je dostupnost informacija o javnim konkursima nedovoljna za obezbeđivanje transparentnosti i evaluaciju njihovih rezultata.
Najveći broj finansiranih projekata je u sektoru civilnog društva, među kojima dominiraju tradicionalne organizacije – udruženja pčelara, žena, boraca rata, dok organizacije koje prate rad institucija novac dobijaju veoma retko.
Najviše novca se izdvaja za javno informisanje, i ukupno i po vrednosti pojedinačnih projekata, ali on uglavnom odlazi na podršku medijima bliskim vlasti. Nasuprot njima u bazi, postoji čak 5.441 projekat, čija vrednost ne prelazi 100.000 dinara.
Lokalne samouprave sporadično i nedovoljno ulažu u kulturu i omladinu, a za mlade se tokom godina ova podrška i smanjuje.
U bazama Agencije za privredne registre Srbije upisano je više od 35.000 udruženja građana i više od 2.600 medija. Oko 6.000 organizacija i medija je zaista i aktivno, odnosno učestvuje na javnim konkursima, od tog broja 2.740 dobitnika se ponavlja iz godine u godinu.
Pandemija koronavirusa nije značajno uticala na sprovođenje javnih konkursa niti na potrošnju javnog novca za te namene, naveo je BIRN.