Takvu „zabranu“ predviđa Pravilnik o oglašavanju i sponzorstvu koji
je nedavno usvojila Agencija za radio-difuzciju, a čija bi primena od
danas trebalo da počne.
Pravilnik sadrži odredbe o mogućnosti sankcionisanja elektronskih
medija ako bi se oglušili o pravila koja se odnose na oglašavanje i
sponzorstvo.To nije cenzura, tvrdi direktor Agencije za radio-difuziju Abaz
Džafić.
Da bi se redakcijama medija pomoglo u primeni pomenutog Pravilnika, do
sada je sa njihovim predstavnicima organizovano nekoliko radionica na
kojima su, uglavnom, klinički psiholozi prenosili znanja o odnosu
dece prema „lakim“ i reklamnim sadržajima na programima elektronskih
medija. Deca su, kako se navodi, vrlo pogodna za prijem sugestija reklama i za
„poruke“ neprikladnih scena nasilja i seksa koje se prikazuju na
programima elektronskih medija. To može da ugrozi njihov opšti
razvoj, pa je ograničavanje mogućnosti medija na tom planu, pre
svega, u interesu same dece i društva u celini.