Od oktobra ponovo kreće RTV pretplata

On je rekao agenciji Beta da će RTS početkom septembra poslati budućim pretplatnicima obaveštenje, kako je i predviđeno zakonom, a u roku od mesec dana trebalo bi da počne i naplata.

Povodom navoda Elektroprivrede Srbije (EPS) da još nije dogovoreno da pretplata za RTS bude vezana za račune za struju, Vasić je podsetio da je EPS „javno preduzeće, a ne nevladina organizacija“, dodajući da će morati da se povinuje rešenjima koje utvrde nadležni i koja su predviđena zakonom.

Vasić je rekao i da je dosadašnja kontrola emitovanja reklama na RTS-u i drugim televizijama pokazala da te medijske kuće poštuju zakonske odredbe o dužini trajanja reklamnih poruka.

Prema odredbama Zakona o radiodifuziji, ustanove javnog radiodifuznog servisa, radio i TV stanice civilnog sektora, kao i one čiji su osnivači lokalne i regionalne zajednice ne mogu emitovati reklame duže od deset odsto od ukupno dnevno emitovanog programa, odnosno najduže šest minuta po satu programa.
Za komercijalne stanice važi odredba prema kojoj reklamni sadržaji ne mogu iznositi više od 20 odsto dnevno emitovanog programa, odnosno 20 procenata jednog sata emitovanog programa.

Tokom dana može se emitovati najviše šest programa direktne TV prodaje koji ne mogu da prelaze limit od tri sata dnevno.

U toku predizborne kampanje komercijalne radiodifuzne stanice mogu objavljivati plaćene političke oglase i reklame, ali bez diskriminacije političkih stranaka, koalicija i kandidata i pod jednakim finansijskim uslovima.

Oblast reklamiranja biće regulisana i posebnim zakonom o oglašavanju, koji bi Skupština Srbije trebalo da razmotri na sednici zakazanoj za 29. avgust.
Prema Vladinom Predlogu zakona o oglašavanju, bilo bi zabranjeno svako oglašavanje proizvođača duvana i alkohola, za razliku od vina i piva, koji se smatraju hranom.

Predloženim zakonom se posebno uređuje reklamiranje proizvoda namenjenih deci, pa bi, između ostalog, trebalo da bude zabranjeno oglašavanje mleka i druge hrane i pića za bebe i pribora za njihovo korišćenje.

Predviđena je i zabrana reklamiranja proizvoda koji podstiču ponašanje koje decu može moralno ili fizički da ugrozi, kao i poruka koje sadrže prikaz maloletnog deteta u opasnoj situaciji.

Oglasne poruke namenjene deci takođe neće smeti da sadrže prikaz nasilja, uključujući i scene nasilja u crtaćima.

Predloženim zakonom biće kontrolisano i oglašavanje lekova i medicinskih sredstava, dok će o dejstvu sredstva moći da se govori samo na stručnim skupovima.

Serije i utakmice ubuduće ne bi mogle biti neograničeno prekidane reklamama već je precizirano koliko oglasni blok traje.

Tagovi

Povezani tekstovi