Ode deo kolača

Velike in­ter­na­ci­o­nal­ne TV kom­pa­ni­je po­ka­zu­ju ve­li­ko in­te­re­so­va­nje da se pro­ši­re i na srp­sko TV tr­ži­šte, ko­je je, ka­ko se pro­ce­nju­je, u od­no­su na okru­že­nje, po­ten­ci­jal­no naj­ja­če. Ta­ko je iz „Njuz kor­po­rej­šen“, Ru­per­ta Mar­do­ka, već po­tvr­đe­no da će uče­stvo­va­ti u nad­me­ta­nju za na­ci­o­nal­no emi­to­va­nje TV pro­gra­ma u Sr­bi­ji, a kao ozbilj­ni kan­di­da­ti za na­ci­o­nal­nu fre­kven­ci­ju spo­mi­nju se i ne­mač­ki „RTL“, grč­ka „An­te­na“, ki­par­ska TV „Sig­ma“…
Su­de­ći po re­ak­ci­ji Želj­ka Mi­tro­vi­ća, vla­sni­ka TV „Pink“, u ko­ju se pro­šle go­di­ne, od 60 mi­li­o­na evra na ko­li­ko je pro­ce­nje­no te­le­vi­zij­sko re­klam­no tr­ži­šte, sli­lo 40 od­sto, ili, oko 24 mi­li­o­na evra, do­la­zak ve­li­kih TV si­ste­ma u ovoj ku­ći – je­dva če­ka­ju. Na­rav­no, naj­pre iz ko­mer­ci­jal­nih raz­lo­ga.
Jer, ma­da se mar­ke­tin­ški ka­pa­ci­tet te­le­vi­zi­ja pro­ce­nju­je pri­lič­no skrom­nim, Mi­tr­o­vić sma­tra da će „no­vaj­li­je“ do­ne­ti ne­ko­li­ko do­brih stva­ri – sta­bil­nost u obla­sti mar­ke­tin­ga, i po­ve­ća­nje pro­gram­ske kon­ku­ren­ci­je i kva­li­te­ta.
Oni će, si­gur­no, štrp­nu­ti deo mar­ke­tin­škog ko­la­ča osta­lim TV sta­ni­ca, ali vla­snik TV „Pink“, za­to oče­ku­je da će se, zbog nji­ho­ve ozbilj­no­sti, zna­čaj­no uve­ća­ti bu­džet TV tr­ži­šta.
– Glo­bal­ne TV će si­gur­no od­vu­ći zna­ča­jan mar­ke­tin­ški deo – ka­že Mi­tro­vić. – Ali, po­što su sta­bil­ni­ji u me­nadž­men­tu i ni­su sklo­ni „bu­ra­zer­skim di­lo­vi­ma“, ce­ne ogla­snog pro­sto­ra se ne­će oba­ra­ti, pa će i nov­ca bi­ti vi­še.
Ana­li­ze po­ka­zu­ju da su za loš tr­ži­šni re­zul­tat od­go­vor­ne upra­vo ne­ke do­ma­će te­le­vi­zi­je, ko­je su sprem­ne da nu­de­ći bud za­što mar­ke­tin­ški pro­stor – obo­re za­ra­du i osta­lim te­le­vi­zi­ja­ma.

Vla­snik „ru­ži­ča­ste“ te­le­vi­zi­je ob­ja­šnja­va da ve­li­ke kom­pa­ni­je uglav­nom ne­ma­ju bu­džet. One će, za emi­to­va­nje od­re­đe­nog bro­ja spo­to­va, za ko­li­ko je pro­ce­nje­no da će „za­go­li­ca­ti“ po­tro­šač­ku svest gle­da­la­ca, iz­dvo­ji­ti ko­li­ko god je po­treb­no nov­ca. Sna­ga ve­li­kih kom­pa­ni­ja, is­ti­če Mi­tro­vić, ni­je ogra­ni­če­na fi­nan­sij­skom in­ve­sti­ci­jom, već je pro­jek­to­va­na u bro­ju spo­to­va ili sna­zi in­dok­tri­na­ci­je. Za­to će, sma­tra on, „dr­že­ći ni­vo“ ve­li­ki igrač do­pri­ne­ti ra­stu tr­ži­šta. Dok Mi­tro­vić pred­vi­đa da će se po ula­sku glo­bal­nih TV ku­ća srp­sko TV tr­ži­šte, u pr­voj go­di­ni, po­ve­ća­ti 20-30 od­sto, a za dve go­di­ne se udvo­stru­či­ti, pr­vi čo­vek RTV B 92, Ve­ran Ma­tić, ne­ma to­li­ko op­ti­mi­zma.
– Oče­ki­va­li smo nji­hov do­la­zak – ka­že Ve­ran. – Pro­blem je, me­đu­tim, što će se po­ve­ća­ti broj na­ci­o­nal­nih TV, što tr­ži­šte ne mo­že da pod­ne­se. Za se­dam na­ci­o­nal­nih TV, pet ko­mer­ci­jal­nih i dva jav­na ser­vi­sa, u ovom tre­nut­ku ne­ma do­volj­no nov­ca da bi one mo­gle nor­mal­no da funk­ci­o­ni­šu. To će za di­rekt­nu po­sle­di­cu ima­ti po­gor­ša­nje pro­gra­ma, jer će se ići na su­ro­vu ko­mer­ci­ja­li­za­ci­ju i sve će te­le­vi­zi­je bi­ti slič­ne jed­na dru­goj.

 

S. Remić

Tagovi

Povezani tekstovi