Velike internacionalne TV kompanije pokazuju veliko interesovanje da se prošire i na srpsko TV tržište, koje je, kako se procenjuje, u odnosu na okruženje, potencijalno najjače. Tako je iz „Njuz korporejšen“, Ruperta Mardoka, već potvrđeno da će učestvovati u nadmetanju za nacionalno emitovanje TV programa u Srbiji, a kao ozbiljni kandidati za nacionalnu frekvenciju spominju se i nemački „RTL“, grčka „Antena“, kiparska TV „Sigma“…
Sudeći po reakciji Željka Mitrovića, vlasnika TV „Pink“, u koju se prošle godine, od 60 miliona evra na koliko je procenjeno televizijsko reklamno tržište, slilo 40 odsto, ili, oko 24 miliona evra, dolazak velikih TV sistema u ovoj kući – jedva čekaju. Naravno, najpre iz komercijalnih razloga.
Jer, mada se marketinški kapacitet televizija procenjuje prilično skromnim, Mitrović smatra da će „novajlije“ doneti nekoliko dobrih stvari – stabilnost u oblasti marketinga, i povećanje programske konkurencije i kvaliteta.
Oni će, sigurno, štrpnuti deo marketinškog kolača ostalim TV stanica, ali vlasnik TV „Pink“, zato očekuje da će se, zbog njihove ozbiljnosti, značajno uvećati budžet TV tržišta.
– Globalne TV će sigurno odvući značajan marketinški deo – kaže Mitrović. – Ali, pošto su stabilniji u menadžmentu i nisu skloni „burazerskim dilovima“, cene oglasnog prostora se neće obarati, pa će i novca biti više.
Analize pokazuju da su za loš tržišni rezultat odgovorne upravo neke domaće televizije, koje su spremne da nudeći bud zašto marketinški prostor – obore zaradu i ostalim televizijama.
– Očekivali smo njihov dolazak – kaže Veran. – Problem je, međutim, što će se povećati broj nacionalnih TV, što tržište ne može da podnese. Za sedam nacionalnih TV, pet komercijalnih i dva javna servisa, u ovom trenutku nema dovoljno novca da bi one mogle normalno da funkcionišu. To će za direktnu posledicu imati pogoršanje programa, jer će se ići na surovu komercijalizaciju i sve će televizije biti slične jedna drugoj.