Održan seminar „Žene to mogu u medijima“

Cilj seminara je bio povećanje rodne osetljivosti novinarki i svesti o potrebi zajedničkog delovanja žena za poboljšanje njihovog položaja i unapređenje ravnopravnosti polova. Organizatorke u treninzima pokušavaju da povećaju osetljivost novinarki na stereotipe u medijskom izveštavanju i, u skladu s tim, eliminisanje stereotipa i upotreba rodno senzitivnog jezika. Učesnice seminara su kroz treninge koje su držale članice udruženja „Peščanik“ imale priliku da analiziraju tekstove o rodnim stereotipima u novinarstvu i rodnom senzitivnom izveštavanju. Rezultati globalnog medijskog istraživanja iz 2005. pokazuju da su žene tema medijskih izveštaja u svega 21 odsto slučajeva, da se izjave u 86 odsto slučajeva traže od muškaraca, a da tema ravnopravnosti polova čini svega četiri odsto ukupnog medijskog sadržaja.

Tagovi

Povezani tekstovi