Oglašivačima najvažniji tiraž

Kod nas, nažalost, mnogi mediji nemaju i ne daju pouzdane podatke o tiražima pa su moguće greške u njihovom izboru kao oglašivača.
– U Srbiji postoji oko 700 naslova, a od toga se tiraž odituje samo za 32 – kaže Sergej Petković, direktor ABC Srbije.
– To, doduše, pokriva oko 80 odsto dnevnih izdanja i 71 odsto periodičnih publikacija, ali i oni koji ne daju pouzdane podatke o svom tiražu angažuju značajna sredstva oglašivača.
Prema rečima Petkovića, kod nas nema prevelikih oscilacija tiraža osim kada u nekom listu postoji nagradna igra. Mada je zanimljivo da kada, na primer, u jednim dnevnim novinama traje
nagradna igra, tiraž raste, ali kod onih koji nemaju takvu akciju, tiraž ne pada.
U svetu je situacija znatno drugačija. Prema rečima Sergeja Petkovića, u SAD i Evropi u poslednjih pet godina evidentan je pad tiraža dnevnih izdanja. Kako objašnjava naš sagovornik, razlog je, verovatno, što u ovim zemljama poslednjih godina rapidno raste čitanje novina na internetu.
Inače firma „ABC Srbija“, koja je nedavno postala član ovog međunarodnog udruženja, biće u maju naredne godine domaćin evropske „ABC asocijacije“, a to znači da će se u Beogradu okupiti vrhunski stručnjaci iz ove oblasti.

Tagovi

Povezani tekstovi