Otkriveno 80-ak TikTok naloga za širenje ruske propagande

slika: canva
slika: canva

Više od trećine otkrivenih naloga nije označeno da njima upravljaju propagandne agencije, što je bila praksa koju je TikTok počeo provoditi nakon početka rata u Ukrajini.

 

Alijansa za osiguranje demokratije, neprofitna organizacija kojom upravlja njemački Marshall Fund i koja proučava plasiranje dezinformacija na društvenim mrežama, objavila je izvještaj u kome je označeno 80-ak TikTok naloga kojima upravljaju ruski državni mediji poput Russia Today (RT) ili Sputnjika, odnosno pojedinci povezani sa njima, uključujući i glavnog urednika RT-a.

 

Kako navodi AP, više od trećine tih naloga nije označeno da njima upravljaju, kako se navodi, propagandne agencije, što je bila praksa koju je TikTok počeo provoditi nakon početka rata u Ukrajini, kao način da kaže korisnicima da su izloženi „dezinformacijama koje dolaze iz Kremlja“.

 

Oznake se pojavljuju podebljano odmah ispod imena naloga i glase „Mediji pod kontrolom države u Rusiji“, a klikom na oznaku otvara se više informacija, uključujući opis da „vlada ima kontrolu nad uređivačkim sadržajem naloga“.

 

Agencija navodi da su izvještaji širili prorusku propagandu o invaziji na Ukrajinu, kao i lažne i obmanjujuće tvrdnje o SAD-u i međunarodnoj koaliciji koja se protivi ruskom ratu.

 

 

‘Velika pobjeda za rusku propagandu’

Analitičar u Alijansi za osiguranje demokratije Joe Bodnar izjavio je da je to „velika pobjeda za rusku propagandu jer dopire do tako velike publike“. „TikTok to ne shvata ozbiljno kao druge platforme“, upozorio je.

 

AP je ranije prenio da je TikTok na ovaj način označio više od 120 naloga, ali kako je politika te platforme da označava pravna lica i organizacije, a ne pojedince, tu se pojavljuje rupa u pravilima koja omogućava glavnom uredniku RT-a da ostane neoznačen.

 

„Ovo je proces koji je u toku i nastavit ćemo pregledati nove naloge i dodavati oznake kada se pridruže platformi“, odgovorili su iz TikToka nakon što je objavljen izvještaj Alijanse.

 

 

Agresivniji pristup drugih kompanija

Druge tehnološke kompanije su zauzele agresivniji pristup ruskim dezinformacijama.

 

Tako je Google prošle godine blokirao YouTube kanale kojima upravljaju ruski državni mediji u Evropi, dok Meta, koja je vlasnik Facebooka i Instagrama, označava strane državne medije. Kompanija je razotkrila i eliminisara širenje dezinformacijskih mreža vezanih za Rusiju.

 

RT, jedna od najvećih ruskih medijskih kuća pod kontrolom države, ima više pratilaca na TikToku nego The New York Times ili The Wall Street Journal, uprkos oznaci koja RT označava kao „medij pod kontrolom države Rusije“.

Tagovi

Povezani tekstovi