Uprkos činjenici da se ogroman broj ljudi na planeti svakodnevno i sve više oslanja na internet, istraživanje kompanije NordPass pokazuje da malo njih zapravo brine o bezbednosti svojih podataka na internetu.
To se najbolje vidi po lozinkama koje ljudi biraju. Tako je „password“ i daje lozinka broj jedan, a iz NordPassa kažu da je ova reč otkrivena blizu 5 miliona puta u bazi podataka od 3TB. Ova lozinka je godinama među najpopularnijim iako je za njeno probijanje hakerima potrebno manje od jedne sekunde, kažu iz NordPassa.
Baza podataka koju je analizirao NordPass, sastavljena je u saradnji sa nezavisnim istraživačima specijalizovanim za istraživanje bezbednosnih incidenata. Istraživači su klasifikovali podatke na različite načine, što je omogućilo statističku analizu i prema zemljama i prema polu.
„123456“ je trenutno druga najčešće korišćena lozinka širom sveta, a za njom sledi „123456789“ jer, ako je suditi po logici korisnika interneta, izgleda da hakeri ne znaju da broje do 10.
Postoji više od jednog načina da budete prevareni na Tinderu: korišćenje reči „tinder“ kao lozinke je jedan od njih. Ova lozinka je korišćena 36.384 puta.
„Najglamurozniji događaj godine u filmskoj industriji – ceremonija dodele Oskara – inspirisao je mnoge da koriste ne baš sjajne lozinke: lozinka „Oscars“ je upotrebljena 62.983 puta.
Naravno, nije iznenađenje što se korisnici interneta okreću filmovima kao inspiraciji za svoje lozinke, tako da je, nažalost, „batman“ trenutno jedna od najčešće korišćenih reči koja bi trebalo da zaštiti internet naloge.
„Filmovi i serije poput Betmena, Euforije i Enkanto: Magični svet bili su među najpopularnijim u 2021/2022. Svi oni bili su inspiracija korisnicima za lozinke: „batman“ je kao lozinka korišćen 2.562.776 puta, „euphoria“ 53.993, a „encanto“ 10.808 puta, kažu u kompaniji NordPass.
Liste najpopularnijih lozinki menjaju se svake godine, mada na njima u vrhu uvek ima čuvenih favorita svih vremena, kao što su gore navedene lozinke „password“ ili „123456789“. Ali bez obzira na varijacije, „ljudska bića su stvorenja navike“, kažu iz NordPassa. Svake godine istraživači primećuju isti obrazac – sportski timovi, filmski likovi i hrana dominiraju svakom listom lozinki. U tom smislu, najpopularnije kategorije svih vremena: modni brendovi (tiffany, aldo, gap, nike, adidas, levi, zara, omega, puma, diesel), sportski timovi (Crvena zvezda, Detroit Red Wings, Boston Red Sox, Toronto Blue Jay, Columbus Blue Jackets, FC Roma, Inter Milan, Real Madrid, Phoenix Suns, Tampa Bay Rays), filmovi (leon, coco, joker, matrix, starwars, spiderman, alien, maverick, psycho, terminator), umetnici (u2, prince, pink, heart, queen, eminem, gaga, miley, eagles, metallica), automobili (mini, kia, ford, vw, audi, honda, bmw, dodge, ferrari, mercedes), hrana, psovke i video igre.
Ako je neka od vaših lozinki na ovim listama, promenite je odmah.
Dobra lozinka je ona koja sadrži najmanje 12 znakova i niz velikih i malih slova, brojeva i simbola. Korišćenje generatora lozinki je najlakši način za kreiranje složenih lozinki.
Nemojte ponovo koristiti lozinke. Jedna lozinka za više naloga čini posao hakera mnogo lakšim. Ako je samo jedan od naloga ugrožen, svi vaši nalozi su u opasnosti.
Redovno proveravajte koje naloge još uvek koristite, a kojima više ne pristupate. Nekorišćeni nalozi mogu ugroziti vašu bezbednost jer možda nećete primetiti kada budu hakovani.
Proverite svoje lozinke i slabe, ponovo korišćene ili stare lozinke zamenite novim, složenim.
Korišćenje menadžera lozinki je najjednostavniji način za bezbedno čuvanje i pristup lozinkama.