Pištaljka: RTS firmi bez prihoda plaća 1,8 miliona evra

Foto: N1
Foto: N1

Godinu dana od kako nema nikakvih rezultata tužilačke istrage o spornim poslovima Radio-televizije Srbije (RTS) sa privatnim produkcijama, o kojima je javnost saznala zahvaljujući Pištaljci, rukovodstvo javnog medijskog servisa dodeljuje milione evra javnog novca produkciji koja do potpisivanja ugovora nije imala nikakvih prihoda, i to za snimanje serije pod nazivom „Lopovi“, otkriva Pištaljka.

 

Kako se navodi u tekstu, RTS je u septembru prošle godine potpisao ugovor vredan 1,8 miliona evra za snimanje „Lopova“ sa firmom „Kontent faktori” osnovanom tri godine ranije, koja – prema finansijskim izveštajima – do trenutka kada je dobila ovaj milionski posao nije imala nikakve prihode.

 

Vlasnik ove firme Marko Savić do sada je sa javnim servisom sarađivao kao scenarista i režiser na projektu „Sveto kraljevstvo” koji je producirala druga privatna firma „Blekbuk”. Ova najavljivana serija još nije emitovana i ne nalazi se u ovogodišnjem planu poslovanja javnog servisa.

 

S druge strane, snimanje „Lopova” planirano je za 2024. godinu. Prema ugovoru, koji je Pištaljka dobila od uzbunjivača, dogovoreno je da se serija ove godine snima, dok bi gotove epizode trebalo da budu spremne za emitovanje u februaru sledeće.

 

Za razliku od RTS-a koji ugovore sa privatnim produkcijama skriva od javnosti izgovarajući se poslovnom tajnom, informaciju o ceni snimanja jedne Bi-Bi-Si-jeve serije, moguće je pronaći jednostavnom pretragom. Tako se može videti da je snimanje prve sezone serije Peaky Blinders (kod nas „Birmingemska banda“), jedne od najpopularnijih serija u svetu, koštalo britanski javni servis oko osam miliona evra, navodi se u tekstu Pištaljke.

 

U planu poslovanja RTS-a, nalazi se i serija „Pupin”, za koju se ne zna ni ko će je producirati, ni koliko će to da košta, jer iako se nalazi u planu poslovanja, nema je u finansijskom planu u kom se vide budžeti.

 

Pištaljka otkriva da je RTS prvobitno, u junu prošle godine, odustao od snimanja ove serije pošto je Pištaljka otkrila da je Aneta Ivanović, vlasnica produkcije koja je radila na ovoj seriji, i koja je ujedno uređivala emisiju „Šarenica”, preprodavala priloge zaposlenih na javnom servisu Turističkoj organizaciji Srbije, bez njihovog pristanka i znanja.

 

Radio-televizija Srbije je zbog ovog Pištaljkinog otkrića protiv Anete Ivanović podnela krivičnu prijavu i odustala od saradnje na seriji o Mihajlu Pupinu. Sada se u planu poslovanja vidi da RTS ipak planira da snimi seriju „Pupin”, ali se naglašava da će izvršna produkcija koja će je realizovati biti „naknadno” određena.

 

Ove godine RTS, kako se navodi, nastaviće se i dugogodišnju saradnju sa bivšom zamenicom generalnog direktora javnog servisa Ivanom Miković, na čiju preporuku je Aneta Ivanović i angažovana. Miković u svom vlasništvu, zajedno sa vlasnikom „Adrija medija grupe” Igorom Žeželjem, ima producentsku kuću „Fajerflaj” koja godinama proizvodi serije koje se emituju na RTS-u.

 

Prema planu za 2024. godinu, RTS bi trebalo da emituje tri serije koje producira „Fajerflaj”, a za dve koje se navode u finansijskom planu izdvojeno je po 145.020 evra. Međutim, u dopuni finansijskog plana ovi iznosi su izmenjeni, pa se za drugu sezonu serije „Crna svadba“ izdvaja 149.940 evra, a za novu seriju „Konstantinovo raskršće“ 164.880 evra. Kao izvršni producent ovih serija navodi se „Telekom Srbija“.

 

Planirani su i nastavci serija „Radio Mileva” i „Kamiondžije” u izvršnoj produkciji firme „Nira pro”. Za sedmi i osmi ciklus serije „Radio Mileva”, RTS je ove godine izdvojio ukupno 2.266.242 evra, dok se serija „Kamiondžije” ne nalazi u ovogodišnjem finansijskom planu.

 

Pištaljka podseća da vlasnik „Nire” je Nebojša Garić, koji je sa RTS-om sarađivao još kada je zajedno sa Draganom Đilasom imao firmu „Multikom grupa” koja je za javni servis proizvodila serijal „Vreme je za bebe” i koja je bila vlasnik marketinške agencije „Dajrekt medija” koja godinama preprodaje reklamni prostor na RTS-u.

 

Za razliku od serija „Radio Mileva” i „Kamiondžije”, sudeći po planu poslovanja i finansijskom planu, serija „Lako je Raletu”, za koju je RTS prošle godine izdvojio 2.336.036 evra nije dobila nastavak. Kako je objasnio generalni direktor javnog servisa Dragan Bujošević na redovnoj sednici Upravnog odbora: „Prva sezona nije imala uspeh koji je planiran”. Zato se odustalo od daljeg snimanja, navodi se u zapisniku sa sednice, prenosi Pištaljka.

 

Ipak firma, „Vision Team”, koja je producirala „Lako je Raletu”, nije ostala bez posla na RTS-u već ove godine radi na novoj seriji „Rod”. Koliko će novca RTS da izdvoji za „Rod” nije poznato, jer se u finansijskom planu ova serija ne navodi posebno. Jedino što RTS navodi u svom budžetu je da je za „nove serije” izdvojeno 7.768.002 evra.

 

Po planovima,kako se navodi, RTS će i ove godine nastaviti saradnju sa produkcijom „Filming” koja realizuje kviz „Stigni me ako znaš”.

 

Pištaljka je pisala da je RTS potpisao ugovor sa ovom firmom iako ta produkcija nije dostavila potpunu kalkulaciju troškova, pa se ne zna ni šta tačno RTS plaća. Ovoj firmi, koja je inače pretila RTS-u tužbom zbog odavanja „poslovne tajne”, RTS u 2024. godini planira da plati 598.034 evra.

 

Telekomu za licence milion evra

 

Pištaljka otkriva da u ovogodišnjem budžetskom planu, pored toga što RTS plaća izvršnim produkcijama za šest serija, planirano je i plaćanje Telekomu za licence serija u ukupnom iznosu od 1.145.700 evra. Serije, čiju je proizvodnju Telekom finansirao i zato ima licence, su „Crna svadba”, „Trag divljači”, „Tajna vinove loze”, „Konstantinovo raskršće”, „Tunel” i dve koje će biti adaptirane iz filmova u serije – „Što se bore misli moje” i „Nedelja”. Za većinu ovih serija RTS će kupiti licence na tri godine, navodi se u planu poslovanja.

 

Izvor: Pištaljka / N1

 

Tagovi

Povezani tekstovi