NUNS podseća da suština postojanja svakog medija mora da
bude visok stepen odgovornosti, prvenstveno prema građanima. Osim hrabri
novinarskih istaživanja, razotkrivanje korupcije, organizovanog kriminala,
istinitog i nepristrasnog izveštavanja, obaveza novinara i medija je i dodatni
društveni angažman kakav praktikuje Fond B92.
Akcija „Bitka za bebe“ ima za cilj da se reše problemi
zastarelih inkubatora na neonatologijama ili nedostatka inkubatora u
zdravstvenim ustanovama. Potrebno je prikupiti oko 1.2 miliona evra kako bi se
kupilo 100 inkubatora, čime bi bili rešeni glavni problemi, ali kroz akciju se
edukuje i informiše i o drugim aspektima i problemima u oblasti prevremeno
rođenih beba ili bolesnih beba kojima je potrebna pomoć ovih uređaja (18 odsto
svih rođenih beba ima potrebe da određeno vreme provede u inkubatoru).
Do sada, uobičajena praksa kod ovakvih i sličnih kampanja
svodila se na angažovanje samo onog medija koji vodi određenu akciju. U ovom
slučaju, oko akcije Fonda B92 okupio se niz medija koji objavljuju reklame,
tekstove, izveštaje o aktivnostima kampanje, itd. Color Press grupa, Atica
Media Grupa, Adria Media, nekoliko desetina radio i televizijskih stanica
Asocijacije nezavisnih elektronskih medija, Studio B, Prva srpska TV, itd.
NUNS poziva i druge medije, da se svako na svoj način
solidariše sa ovom akcijom kako bi jedan veliki problem bio rešen, ali i kako
bi se unutar naše profesije sve više uzdizala svest o neophodnosti zajedničkog
delovanja na različitim nivoima, od zaštite integriteta profesije i socijalnog
položaja novinara, do aktivnosti koji imaju opšte društvene humane vrednosti.
Sve dodatne informacije mogu se dobiti u Fondu B92, na sajtu
www.bitkazabebe.rs.
Sekretarijat NUNS-a
U
Beogradu 05. septembra 2011.