[box align=’box-center’ id=’8036′]
Agencija za privatizaciju oglasila je juče prodaju 38 državnih medija, a najskuplji među njima je novosadski Dnevnik, za čiji je paket akcija početna cena 7.397.012 evra! S druge strane, najmanje novca potrebno je za kupovinu Centra za informisanje Novi Kneževac, i to tek 470 evra, s tim što je početna cena umanjena za 50 odsto, te iznosi tek 235 evra.
Kupca traži i državna novinska agencija Tanjug, koja je ponuđena po početnoj ceni od 760.935 evra, a novog vlasnika dobiće i RTV Šabac, koja, prema procenama, vredi 594.669 evra. Gradski informativni centar Apolo iz Novog Sada vredi 174.912 evra, a takva medijska kuća u Novom Pazaru košta 89.347 evra. Nešto je manja cena Niške televizije – 75.034 evra, RTV Kragujevac procenjen je na 85.383, dok se RTV Pančevo nudi za 87.142 evra.
Previsoke cene
<!—->
Oni koji bi da se okušaju u poslu s medijima, a nemaju mnogo novca, mogu za 2.823 evra da kupe Radio Medveđu ili Radio Valjevo, koji vredi 3.373 evra. Ni RTV Petrovac na Mlavi ne vredi mnogo jer je njegova vrednost procenjena tek na 3.414 evra.
Ipak, Petar Jeremić iz UNS za Kurir ocenjuje da su cene pojedinih medija previsoke.
– Možda i nije loše što su cene nekih medija prevelike jer će se tako odvratiti potencijalni investitori koji su mislili da s malo novca dođu do medija. Ukoliko takve namere pojedinaca propadnu, za šta mi u UNS navijamo, akcije će možda pripasti zaposlenima u tim medijima – kaže Jeremić:
– Žao nam je što poslanici nisu usvojili naš amandman da se preuzimanje medija najpre ponudi zaposlenima u tim kućama, pa tek da se onda, ako oni to ne prihvate, ide na aukciju. Ipak, savetujem zaposlenima u medijima s niskom cenom da učestvuju na aukciji.
Lokalni servisi
S druge strane, Dragana Čabarkapa, predsednica Sindikata novinara Srbije, smatra da ne treba privatizovati sve medije:
– Srbiji su potrebni lokalni i regionalni javni servisi, što je pokazala i studija koju su 2009. uradili eksperti Evropske komisije. Po njoj je predviđeno 10 do 15 takvih servisa. I medijska strategija predvidela je regionalne servise, a onda je 2012. dogovoreno ovo što se sad sprovodi. Ovo je medijski genocid.Otvaranje ponuda obaviće se tokom avgusta.
<!—->