Pre početka predstavljanja kampanje u hotelu „Zira“, Marinović je kazao novinarima da je na osnovu istraživanja OEBS o percepciji građana o zaštiti podataka uočeno da građani nisu u dovoljnoj meri upoznati sa tim pravom.
„Na osnovi urađenog istraživanja o percepciji građana o zaštiti podataka o ličnosti uočili smo da građani nisu u dovoljnoj meri upoznati sa ovim pravom, dalje kome se mogu obratiti za pomoć ukoliko smatraju da su njihovi podaci o ličnosti ugroženi, kao i ko može da obrađuje njihove podatke. Na kraju, građani ne znaju u potpunosti i koja je uloga Povrenka kao institucije nadležne za zaštitu podataka o ličnosti. Kako bismo ukazali na rizike povrede ovog prava uradili smo pet TV spotova koji će se emitovati na nacionalnim i lokalnim stanicama od 16. maja 2022. godine“, Izjavio je Poverenik Milan Marinović prilikom promocije kampanje.
Kako je naveo, situacija sa nepoznavanjem zaštite podataka je slična u svakoj državi a istraživanje je pokazalo da građane Srbije zanima ta tema i žele da budu više informisani.
Marinović je najavio da će u sklopu kampanje imati turneju po Srbiji, kako bi informisali sve veći broj ljudi na njihovo pravo zaštite podataka.
Prema njegovim rečima, građanin koji ne želi da štiti svoje podatke nije u obavezi da to učini, ali je dužnost poverenika da informiše o rizicima i o tome kome se mogu obratiti za pomoć ukoliko smatraju da su njihovi podaci o ličnosti ugroženi, kao i ko može da obrađuje njihove podatke.
Šef Misije OEBS Jan Bratu rekao je da je tema unapređenja o zaštiti podataka o ličnosti izuzetno važna a da će vremenom sve više dobijati na značaju.
„To je nešto sa čime ćemo nastaviti da se suočavamo i važnost zaštite podataka o ličnosti će u budućnosti samo dobijati na značaju“, naveo je Bratu.
On je rekao da su se 57 zemalja učesnica OEBS obavezale da se tom temom bave, za šta postoji dobar pravni okvir.
Bratu je kazao i da je studije na tu temu podržala ambasada Švedske, u okviru projekta „Konsolidacija procesa, demokratizacija u sektoru bezbednosti u Srbiji“.
Spotove kampanje „Neka ostane lično“ možete pogledati na Jutjub kanalu Poverenika.