Poziv za prijavljivanje: Medijska nagrada – Kosovo i Srbija

Dosta toga što je u medijima u Srbiji i na Kosovu objavljeno o „drugoj strani“ u velikoj je meri negativno. Priče o svakodnevnom životu i mirnom suživotu ostaju neispričane. Za dve susedne nacije, nastavak narativa koji razdvaja samo reprodukuje i jača trenutne negativne percepcije i predrasude. Mnoge priče izvan ovog prevladavajućeg narativa, dobijaju malo pažnje.

Inicijativa za mirne promene (PCi) je, kao deo projekta koji finansira Vlada Ujedinjenog Kraljevstva, naručila istraživačku studiju koju je realizovao IPSOS Strategic Marketing o „Razumevanju podeljenih narativa – Analiza medija u Srbiji i na Kosovu“ (Link studije). Ova analiza je pokazala da mediji u Srbiji i na Kosovu „zaista doprinose jačanju osećanja ‘drugosti’ (različitosti) ova dva eniteta“.

Da bi se suprotstavio ovim trendovima, PCi pokreće nagradu kojom će odati priznanje i nagraditi medijski sadržaj koji nudi drugačiju sliku o svakodnevnoj stvarnosti života u Srbiji i na Kosovu. Ovom nagradom odaće se priznanje i nagraditi kako novinari tako i medijske kuće.

Medijska nagrada

Cilj

Cilj Medijske nagrade je da promoviše i nagradi medijske sadržaje sa Kosova i iz Srbije koji istražuju teme koje se odnose na suživot zajednica.

 

Teme

Medijskom nagradom će se odati priznanje i nagraditi izvanredan medijski sadržaj koji istražuje jednu ili kombinaciju sledećih tema:

• Multietnički suživot

Uprkos trenutnom novinarskom trendu na Kosovu i u Srbiji da se da crno-beli prikaz života „druge strane“, život nudi brojne nijanse ne samo sive, već i paletu boja koje dokazuju da je multietnički suživot ne samo moguć, već je i stvarnost.

• Svakodnevna stvarnost života određene zajednice na određenom mestu. U medijima je, biti manjinska zajednica, implicitno prikazano kao minus, ali da li je to zapravo tako? Da li manjinska zajednica može da prosperira i napreduje među „drugom“ većinom?

• Zajedničke karakteristike svakodnevnog života zajednica u Srbiji i na Kosovu Prečesto se problemi jedne zajednice prikazuju kao njima osobeni i za njih se često okrivljuje „druga strana“. U stvarnosti, većina problema sa kojima se suočavaju obe zajednice su zapravo isti: pandemija kovida-19, loše javne usluge, nezaposlenost, nesigurnost posla, itd. Isticanje zajedničkih karakteristika svakodnevnog života pomaže u promeni ukorenjene negativne percepcije o „drugom“.

 

Formati

Nadovezujući se na specifični cilj, nastojimo da nagradimo medijski sadržaj u sledećim formatima:

• Audio-vizuelni (uključujući, ali ne ograničavajući se na TV priloge, dokumentarne filmove, video-zapise na društvenim mrežama, radio priloge, podkaste, intervjue).

• Pisani (Uključujući, ali ne ograničavajući se na novinske članke, članke u časopisima, veb-vesti, veb-priče, priče na internet portalima, lične priče i blogove, priče na društvenim mrežama).

Nagrada

Žiri će odabrati po jednu pobedničku priču iz svake kategorije formata.

Pravo na učešće na konkursu Konkurs za medijsku nagradu otvoren je za sve medijske kuće (TV, radio, veb).

Pravo prijavljivanja imaju novinari, predstavnici medija, organizacije i/ili nezavisni pojedinci koji su autori sadržaja koji govore o temama nagrade, a koji su objavljeni u priznatim medijima (ne samo na ličnoj internet stranici pojedinca, nalogu na društvenim mrežama, blogu, itd.) u periodu obuhvaćenom nagradom (od 15. avgusta 2020. do 15. avgusta 2021)

 

Dostavljeni sadržaj mora:

• predstavljati samo medijski sadržaj koji je objavljen pre slanja prijave za konkurs;

• da je napisan i objavljen na albanskom i/ili srpskom jeziku;

• govoriti o pričama koje se odnose na Srbiju i/ili Kosovo;

• da je objavljen u periodu od 15. avgusta 2020. do 15. avgusta 2021.

 

Proces prijavljivanja

Sve prijave za konkurs moraju biti podnete korišćenjem onlajn prijavnog obrasca: link je ovde.

Rok za prijavljivanje je 16. avgust 2021.

Za svako pitanje koje imate u vezi nagrade obratite nam se na [email protected].

 

Kriterijumi za izbor

Žiri za dodeljivanje nagrada će izabrati dobitnike na osnovu sledećih kriterijuma:

• Relevantnost teme.

• Stil i kvalitet.

• Osobenost (jedinstvenost).

• Obrađena problematika.

• Glas ljudi.

 

Dozvola za ponovno emitovanje i/ili ponovno objavljivanje

Svi podnosioci prijave moraju dati svoju saglasnost da se njihov medijski sadržaj ponovo podeli na drugim veb-sajtovima i/ili u drugim medijima.

 

Tagovi

Povezani tekstovi