Preminula Goranka Matić

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Danas je u Beogradu preminula čuvena srpska fotografkinja Goranaka Matić u 76. godini javili su Beti njeni prijatelji

 

Goranka Matić, rođena u Mariboru 1949, završila je istoriju umetnosti na beogradskom filozofskom fakultetu.

 

Ova srpska ; istoričarka umetnosti i fotografkinja je počela da se profesionalno bavi fotografijom 1980.

 

Njen opus obuhavata portrete pisaca, rok i pop muzičara kao i izborne kampanje a od 1986. izlagala je u zemlji i inostranstvu.

 

Od osnivanja Studentskog kulturnog centra 1971. godine Goranka Matić radila je kao asistent likovnog programa a zatim kao stručni saradnik i kustos galerije Srećna nova umetnost.

 

Od 1978. do 1980. godine vodila je Galeriju 45 na Novom Beogradu, u kojoj je organizovala više od dvadeset izložbi.

 

Od 1980. godine Goranka se posvetila fotografskoj karijeri, a radila je fotografije za mnoge časopise među kojima „Džuboks“, „Start“, „Svijet“, „Omladinske novine“, „Duga“.

 

U biografiji povodom njene retrospektivne izložbe Iskustvo u gužvi u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu istaknuto je da je Goranka Matić prisutna na umetničkoj i fotografskoj sceni već četrdeset godina.

 

Od samih početaka, osamdesetih godina prošlog veka, njen rad paralelno se odvijao u domenima novinske, reportažne i umetničke fotografije.

 

Dvostrukost i diferenciranost unutar njenog profesionalnog angažmana kao, sa jedne strane, novinskog hroničara muzičkih i likovnih a kasnije i političkih događaja i, sa druge, posvećenog umetničkog fotografa, doprinele su kompleksnom autorskom opusu koji se najprimerenije može sagledati kroz prizmu žanrovskih podela.

 

Iako su se teme i žanrovi razlikovali u zavisnosti od angažmana ali i prirode interesovanja, to nije uticalo na kreativnu poziciju Matićeve već, upravo suprotno, na ujednačavanje vizuelnog i semantičkog pristupa, koji se ogleda pre svega u jednako jasnoj autorskoj koncentrisanosti kako na ljude tako i na događaje i situacije.

 

Otud i naziv ove retrospektivne izložbe Iskustvo u gužvi,koja  nepretenciozno, pomalo i poetično, imenuje proces rada Matićeve.

 

Do njenog profesionalnog angažmana kao fotografkinje došlo je spontano, a sve je pratila i velika doza lične znatiželje i hrabrosti, pa i sklonost ka određenoj vrsti aktivizma, želja da se pri važnim kulturnim i društvenim dešavanjima deluje ne samo kao fotograf na zadatku i posmatrač već kao aktivna učesnica.

 

Fotografisanje unutar gužve aktuelnog trenutka, bilo da se radi o rok koncertima osamdesetih ili političkim protestima devedesetih, osposobilo je Matićevu da na autentičan način prenese dramatiku događaja i psihologiju pojedinca, ali i da istovremeno poetiku prilagodi tada savremenim kretanjima u fotografiji i umetnosti. navedeno je u tekstu na sajtu MSUB povodom velike retrospektive Goranke Matić

 

Izvor: Danas

Tagovi

Povezani tekstovi