Predstavljanje rezultata istraživanja
Više od deset godina Evropski centar za romska prava (European Roma Rights Centre – ERRC) prati obrazovanje Roma u našem regionu. Republika Srbija je pokrenula bitne i neophodne promene u obrazovanju sa usvajanjem novog Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja iz 2009. godine, koji je pružio osnovu za velike izmene ka inkluzivnom obrazovanju Roma.
Četiri godine nakon usvajanja krovnog zakona, obećanje da će obrazovanje postati inkluzivno ostalo je neispunjeno za većinu dece i mladih u specijalizovanim ustanovama za učenike sa smetnjama u razvoju. Da bi opisao obim fenomena prezastupljenosti Roma u takvim školama, ERRC je 2013. godine započeo proces prikupljanja podataka, gde su tražene statističke informacije o zastupljenosti romskih učenika u „specijalnim školama“, a odgovori su prikupljeni iz 31 škole širom Srbije.
Kao dopuna ovom istraživanju, tim od 15 istraživača sproveo je anketu u deset gradova i 128 romskih domaćinstava čija deca pohađaju “specijalne škole“. Tokom istraživanja na terenu, razgovarano je sa roditeljima i starateljima romskih učenika o razlozima i procesima koji dovode do upisa njihove dece u „specijalne škole“.
Konferencija za novinare
Evropskog centra za romska prava
Govore:
Simultani prevod




