Priprema medija u Bosni i Hercegovini i Srbiji za digitalno doba

slika: canva
slika: canva

Naziv projekta: Priprema medija u Bosni i Hercegovini i Srbiji za digitalno doba

Donator: Ministarstvo spoljnih poslova Češke republike

Period realizacije: 1. januar 2024 – 31. decembar 2024.

Uloga NUNS-a: partner na projektu  

Partneri na projektu: 

EUROPEUM Institute for European Policy – nosilac projekta 

Mediacentar Sarajevo

Budžet: 196.000 CZK

Projekat ima za cilj da pruži organizacijama civilnog društva u Bosni i Hercegovini i Srbiji sveobuhvatno poznavanje medijskog pluralizma, medijskih sloboda i pristupa informacijama, koje je neophodno u digitalnoj tranziciji medijskog sektora. 

 

S obzirom na značajno preklapanje dva medijska pejzaža i uporedivih izazova sa kojima se suočavaju, dve nevladine organizacije, po jedna iz obe zemlje, će biti direktno uključene u projekat. 

 

Namera projekta je da ovim partnerima pruži pomoć u jačanju kapaciteta novinara da proizvode vesti i efikasno zagovaraju za medijsku regulaciju u medijskom okruženju koje se brzo digitalizuje. 

 

Projekat će takođe podići svest među novinarima, urednicima, medijskim profesionalcima, kreatorima politika, drugim zainteresovanim stranama i široj javnosti o rastućim izazovima ekosistema digitalnih medija. 

 

Cilj je da se olakša razmena znanja između dva partnera sa Zapadnog Balkana i njihovih kolega u Pragu i Briselu, kako u pogledu zakonodavnih, tako i praktičnih aspekata proizvodnje vesti i pristupa pouzdanim vestima. 

 

Pre svega, projekat će dati procenu trenutnog stanja medijskog prostora u BiH i Srbiji. Biće urađene dve analize o izazovima digitalizacije kao priprema za studijske posete. Uslediće trodnevno putovanje u Prag i Brisel koje će omogućiti da odabrani urednici i novinari iz obe zemlje uče o najnovijim standardima u produkciji informativnog sadržaja i novostima u vezi sa legislativom na polju digitalnih vesti na nivou Češke i EU. Po povratku, učesnici iz svake zemlje će napisati tekstove koji će imati za cilj da podignu svest o ovim pitanjima među širom populacijom. 

 

Dodatno, obe organizacije će sarađivati sa nosiocem projekta EUROPEUM-om na izradi priručnika za medijske profesionalce, kreatore politika, i druge zainteresovane strane u BiH i Srbiji. Kraj projekta obeležiće popularizacija ove publikacije putem javne debate u Beogradu i Sarajevu. 

Tagovi

Povezani tekstovi