Pritisak oglašivača i privatizacija prepreka nezavisnosti medija

Vladimir Todorić, direktor Pravnog foruma nevladinih organizacija, koji je organizovao okrugli sto, kazao je da veliki problem predstavlja pitanje uređenosti i transparetnosti tržišta oglašavanja. Kako je naveo, veliko je pitanje da ći će 160 lokalnih, 40 regionalnih i pet nacionalnih televizijskih stanica i veliki broj štampanih medija uspeti de prebrode ekonomsku krizu.


„Očigledno je da će se prihodi od marketinga smanjiti i da će mediji morati da dobiju posebnu pažnju države“, kazao je Todorić.


Prema njegovim rečima, važna je transparetnost tržišta oglašavanja, jer ako postoji politički pritisak i kontrola tržišta oglašavanja postojaće i „indirektna, ali veoma efikasna kontrola“ medija.


Novinarka Ljiljana Smajlović kazala je da su mediji u Srbiji pred ekonomskim sunovratom.


„Pošto su naši političari i ekonomisti u šoku što se na zapadu nacionalizuju banke koje smo mi tek rasprodali, nemaju ni vremena ni interesa da gledaju kako bogate zemlje pomažu svojim medijima“, rekla je bivša glavna i odgovorna urednica lista Politika.

Tagovi

Povezani tekstovi