Privatizacija lokalnih medija

Ona je na okruglom stolu u Nezavisnom udruženju novinara Srbije (NUNS) pojasnila da će na aukcijama biti prodato oko 60 lokalnih medija, za koje je pokrenuta inicijativa za privatizaciju, a za jedan broj medija nije izvesno da li će biti privatizovani, ili ugašeni. Privatizacija medija trebalo je da bude završena do kraja prošle , ali je taj proces, prema njenim rečima, zastao zbog sporosti u razdvajanju štampanih od elektronskih medija, kao i nerešenih pravno-imovinskih odnosa. Od početka ove  lokalni štampani mediji se nalaze se u pravnom vakumu, a posle duže pauze, za kraj marta i početak aprila, zakazane su akcijske prodaje sedam opštinkih listova. Do sada su privatizovana četiri opštinska lista – „Sremske novine“ iz Sremske Mitrovice, „Subotičke novine“, „Narodne novine“ iz Niša i „Slobodna reč“ iz Vranja, a poništena je privatizacija „Timoka“ iz Zaječara. „Sremske novine“ su, prema rečima Đorđa Padejskog iz NUNS-a, primer dobre privatizacije. Taj list je prodat za 6,6 miliona dinara, a posle privatizacije je modernizovan i izlazi na povećanom broju strana. Suprotan primer je, kako je naveo Padejski, prodaja „Subotičkih novina“ za 72 miliona dinara, što je 72 puta bilo više od početne cene. Kupac Rajko Stojnić je za kredit kao hipoteku dao imovinu tih novina, a zaposleni četiri meseca ne primaju plate. Savetnik za privatizaciju Dragan Bisiljkić je naglasio da je Ministarstvo kulture i medija najveći krivac što nije završena privatizacija lokalnih medija, čak i posle nekoliko produženja rokova. „Skandalozan je bio odnos Ministarstva kulture i medija prema privatizaciji medija“, rekao je on, napominjući da je propustena prilika i da se preciziraju kriterijumu da samo ljudi iz struke mogu biti kupci medija. Predsednica NUNS-a Nadežda Gaće je ukazala da se iz novog Ustava Srbije ne vidi stav države prema privatizaciji medija, jer je navedeno da svako može biti osnivač novina. Da bili se odbranili od nepoželjnih kupaca zaposleni u „Pančevcu“ su oformili konzorcijum koji će učestvovati na aukciji, a u slučaju da neko drugi kupi list, svi će preći u novo preduzeće, koje je već osnovano, i nastaviće da izdaju novinu. Njihov primer slediće i redakcije još nekih lokalnih listova, naročito u slučajvima gde je izvesno da će njihovi kupci biti lokalni tajkuni koji su zainteresovani za poslovni prostor novine, a ne za nastavljanje delatnosti.


 

Tagovi

Povezani tekstovi