Profesionalne norme presudne za članstvo u NUNS

mediji-istrazivanje-nuns

[box align=’box-center’ id=’76’]

Realizovani uzorak ima sledeće karakteristike:

  • Pol: muški (56%) žensko (44%)
  • Prosečna starost 45 godina, prosečno trajanje novinarske karijere 19 godina
  • Tip medija: štampani medij (33%), elektronski medij (35%) i onlajn medij (10%)

Upitani da odgovore kako se informišu o radu NUNS-a (40%) ispitanika je odgovorilo da  se informiše putem NUNS Newsletter, (32%) mejlom, dok internet prezentacije koristi 23 %. Neposredno, dolaskom u prostorije informiše se (3,6%). Kao izvore infomacije anketirani su naveli: poverenika na terenu, medija centar,  ćaskanje s kolegama, raspitujem se kod ljudi koji rade u NUNS-u.

            Anketirani su u natpolovičnom broj isptanika čuli, ali ne koriste servise.

 

Zna, ali ne koristi (%)

Edukativne usluge u organizaciji NUNS –a

63

Komercijalne usluge na koje članovi NUNS –a imaju popust

52

Besplatna pravna pomoć koju NUNS obezbeđuje

80

Dva glavna motiva za članstvo anketiranih u NUNS-u su što ova novinarska organizacija brani etičke i profesionalne norme novinarstva (41%) kao i slaganje ispitanika sa stavovima za koje se NUNS zalaže (36%). Pored toga razlog članstva su: što NUNS-u pruža niz privilegija koja ostala udruženja ne pružaju (8%) i zato što je redakcija ispitanika član NUNS-a (5%).

Skoro polovina anketiranih (45%) je izjavila da redovno plaća članarinu, dok 30% skoro redovno. Razlozi neplaćanja su: loša materijalna situacija (23%) i zaboravlajnje da treba da plati članarinu (20%). Anketirani su izjavili da bi plaćanje na rate (28%) i podsećanje povećalo plaćanje članarine (43%).

Kada je u pitanju komunikacija I podrška članstvu indikativan je nalaz da se članovi ne obraćaju NUNS-u kao svom strukovnom udruženju. Naime, na pitanje Da li ste se do sada obraćali NUNS-u i koliko Vam je pomogao? Dobili smo sledeću distribuciju odgovora.

  Ne

Za pomoć koja je u nadležnosti NUNS–a (zaštita profesionalnih prava i standarda)

70%

za pomoć koja nije u nadležnosti NUNS–a (sindikalna pitanja, odnosno radna prava medijskih profesionalaca itd.)

77%

Dve trećine (67%) anketiranih nije koristilo, dok je 28% koristilo i zadovoljno je edukativnim programima u organizaciji NUNS–a.

Kada su u pitanju prioriteti u edukaciji na vrhu liste su: istraživačko novinarstvo, specijalizovane kurseve iz online, ekonomskog, političkog, sportskog novinarstva i  osnove novinarstva.

 Istraživačko novinarstvo

2,80

 Specijalizovane kurseve iz online, ekonomskog, političkog, sportskog … novinarstva

2,95

 Osnove novinarstva

3,15

 Internet novinarstvo

3,19

 Napredni kursevi novinarstva za iskusne novinare

3,45

 Neke druge

5,46

Među ispitanicima dominira mekano zadovoljstvo, jer 17% anketiranih je veoma, 48% je uglavnom zadovoljno, a 26% jeste i nije zadovoljan.

Upitani da odgovore sa čime su najmanje zadovoljni kada je u pitanju NUNS, (33%) anketiranih je najviše nezadovoljno aktivnost u zalaganju za unapredjenje profesije I komunikacijom sa članstvom (17%), broj usluga koje NUNS nudi (15%) i transparenošću (10%).

U okviru merenja (ne)zadovoljstva anketirani su pitani da izraze ocenu rukovodstva NUNS-a. Petina anketiranih je veoma dok je oko polovine anketiranih uglavnom zadovoljni (47%).

 

 

 

 

Tagovi

Povezani tekstovi