[box align=’box-center’ id=’76’]
Realizovani uzorak ima sledeće karakteristike:
- Pol: muški (56%) žensko (44%)
- Prosečna starost 45 godina, prosečno trajanje novinarske karijere 19 godina
- Tip medija: štampani medij (33%), elektronski medij (35%) i onlajn medij (10%)
Upitani da odgovore kako se informišu o radu NUNS-a (40%) ispitanika je odgovorilo da se informiše putem NUNS Newsletter, (32%) mejlom, dok internet prezentacije koristi 23 %. Neposredno, dolaskom u prostorije informiše se (3,6%). Kao izvore infomacije anketirani su naveli: poverenika na terenu, medija centar, ćaskanje s kolegama, raspitujem se kod ljudi koji rade u NUNS-u.
Anketirani su u natpolovičnom broj isptanika čuli, ali ne koriste servise.
Zna, ali ne koristi (%) | |
Edukativne usluge u organizaciji NUNS –a | 63 |
Komercijalne usluge na koje članovi NUNS –a imaju popust | 52 |
Besplatna pravna pomoć koju NUNS obezbeđuje | 80 |
Dva glavna motiva za članstvo anketiranih u NUNS-u su što ova novinarska organizacija brani etičke i profesionalne norme novinarstva (41%) kao i slaganje ispitanika sa stavovima za koje se NUNS zalaže (36%). Pored toga razlog članstva su: što NUNS-u pruža niz privilegija koja ostala udruženja ne pružaju (8%) i zato što je redakcija ispitanika član NUNS-a (5%).
Skoro polovina anketiranih (45%) je izjavila da redovno plaća članarinu, dok 30% skoro redovno. Razlozi neplaćanja su: loša materijalna situacija (23%) i zaboravlajnje da treba da plati članarinu (20%). Anketirani su izjavili da bi plaćanje na rate (28%) i podsećanje povećalo plaćanje članarine (43%).
Kada je u pitanju komunikacija I podrška članstvu indikativan je nalaz da se članovi ne obraćaju NUNS-u kao svom strukovnom udruženju. Naime, na pitanje Da li ste se do sada obraćali NUNS-u i koliko Vam je pomogao? Dobili smo sledeću distribuciju odgovora.
Ne | |
Za pomoć koja je u nadležnosti NUNS–a (zaštita profesionalnih prava i standarda) | 70% |
za pomoć koja nije u nadležnosti NUNS–a (sindikalna pitanja, odnosno radna prava medijskih profesionalaca itd.) | 77% |
Dve trećine (67%) anketiranih nije koristilo, dok je 28% koristilo i zadovoljno je edukativnim programima u organizaciji NUNS–a.
Kada su u pitanju prioriteti u edukaciji na vrhu liste su: istraživačko novinarstvo, specijalizovane kurseve iz online, ekonomskog, političkog, sportskog novinarstva i osnove novinarstva.
Istraživačko novinarstvo | 2,80 |
Specijalizovane kurseve iz online, ekonomskog, političkog, sportskog … novinarstva | 2,95 |
Osnove novinarstva | 3,15 |
Internet novinarstvo | 3,19 |
Napredni kursevi novinarstva za iskusne novinare | 3,45 |
Neke druge | 5,46 |
Među ispitanicima dominira mekano zadovoljstvo, jer 17% anketiranih je veoma, 48% je uglavnom zadovoljno, a 26% jeste i nije zadovoljan.
Upitani da odgovore sa čime su najmanje zadovoljni kada je u pitanju NUNS, (33%) anketiranih je najviše nezadovoljno aktivnost u zalaganju za unapredjenje profesije I komunikacijom sa članstvom (17%), broj usluga koje NUNS nudi (15%) i transparenošću (10%).
U okviru merenja (ne)zadovoljstva anketirani su pitani da izraze ocenu rukovodstva NUNS-a. Petina anketiranih je veoma dok je oko polovine anketiranih uglavnom zadovoljni (47%).