<!—->Mediji čiji se rad zasniva na nepristrasnosti, verodostojnosti i istinititosti prepoznaju interes gradjana, ali posustaju pod količinom već pripremljenih informacija iz komercijalnih ili političkih krugova. Ovaj globalni trend ima negativne posledice na sadržaj i percepciju medija u društvu.
Svetska ekonomska kriza je doprinela prilagođavanju sadržaja srpskih medija interesima oglašivača i izdavača, potiskujući u drugi plan vrednosti novinarske profesije. Prateći komercijalne ciljeve, stručnjaci iz oblasti marketinga putem medija dopiru do gradjana kako bi izazvali što veće interesovanje i zadovoljili svoje klijente.
Da li su reklamne agencije postale istinski vladari u komunikacionom procesu? Koliko su mediji i pasivnost građana doprineli tome? Kako pomiriti poslovne ciljeve i etičko poslovanje kako medija tako i reklamnih agencija? Na ova i druga pitanja pokušaće da odgovore učesnici javne rasprave.
Javna rasprava pod nazivom Propaganda i oglašavanje u medijima je peta u nizu od 12 planiranih događaja koji se organizuju u okviru Kampanje za medijsku pismenost Medijske koalicije koju podržava Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) sa ciljem podizanja svesti javnosti o slobodnom i odgovornom novinarstvu kao osnovi demokratskog društva.
Medijska koalicija je neformalno partnerstvo pet medijskih organizacija: Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), PU Asocijacije lokalnih nezavisnih medija Lokal pres i Asocijacije nezavisnih elektronskih medija (ANEM).
KO:
- Prof. Dr Veselin Kljajić, Fakultet političkih nauka, Beograd
- Vanda Kučera, direktorka McCann Grupe, Beograd
- Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije
ŠTA:
Javna rasprava Propaganda i oglašavanje u medijima
KADA:
Četvrtak, 16. januar 2014, 12:00 časova
GDE:
Dom omladine, Branka Radičevića 1, Kragujevac
KONTAKT:
Nenad Gavrilović, koordinator Medijske koalicije ispred PU “Lokal pres“
Tel: (034) 362 871, E-mail: [email protected]