Radionica o podkastima u NUNS-u: od ideje do monetizacije sadržaja

Foto: NUNS

U prostorijama Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) danas je održana radionica posvećena razvoju podkasta, namenjena novinarima i novinarkama koji žele da pokrenu sopstveni audio ili video format.

 

Predavač na radionici bio je Uroš Bogdanović, trener za radio i podkaste i suosnivač produkcijske kuće PodMedia, u čijem su vlasništvu popularni podkasti „HistoryCast“ i „Dva i po psihijatra“.

 

Na radionici je učestvovalo više novinara i novinarki iz različitih gradova Srbije koji su imali priliku da čuju praktične savete o tome kako da istraže i testiraju ideju, privuku i zadrže publiku, kao i o produkciji, distribuciji i monetizaciji podkasta.

 

Tokom interaktivnog dela, učesnici su razmenjivali ideje i iskustva sa predavačem, a Bogdanović je istakao važnost temeljne pripreme i doslednosti u radu.

 

Foto: NUNS

Radionica je deo aktivnosti NUNS-a usmerenih na jačanje digitalnih i produkcionih veština novinara, kao i na podsticanje razvoja novih formata u domaćem medijskom prostoru.

 

Uroš Bogdanović: „Najskuplje u podkastu je vreme, a ne oprema“

 

Trener za radio i podkaste, Uroš Bogdanović, govorio je za Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) o izazovima i prilikama koje donosi pokretanje podkasta.

 

Prema njegovim rečima, ključ uspešnog podkasta je dobra priprema i jasno osmišljena ideja.
„Treba da se testira ideja, treba dobro da se razmisli šta se želi uraditi sa tim podkastom i ne bi bilo loše razmisliti o prvih 20–30 epizoda, jer jednu epizodu snimiti je izuzetno lako, pet epizoda malo teže, ali preko deset epizoda je užasno teško snimiti“, rekao je Bogdanović.

 

Dodao je da većina podkasta ne opstane duže od nekoliko epizoda. „Ukoliko neko ne može da osmisli deset epizoda na temu koju je odabrao, vrlo verovatno će biti, nažalost, u onoj crnoj statistici koja kaže da najveći broj podkasta, mislim oko tri četvrtine, ne stigne ni do sedme epizode“, naveo je.

 

Govoreći o finansijskoj strani, Bogdanović je istakao da se podkast može pokrenuti sa skromnim sredstvima, ali da je najskuplji resurs zapravo vreme.

 

„Pokretanje podkasta može da košta par stotina evra, ali i nekoliko desetina hiljada, zavisno od mogućnosti. Međutim, ono što je najskuplje je vreme. Treba puno vremena da se pripremi i snimi. Ako potrošimo tri–četiri meseca na pripremu podkasta koji potom bacimo, izgubili smo najvrednije, a to je vreme“, objasnio je.

 

Istakao je i da je priprema temelj svakog kvalitetnog sadržaja, posebno kada je reč o medijskim profesionalcima. „Svi koji su u medijima znaju šta znači priprema. Ključ dobrog sadržaja je u pripremi. Ako se za to ne pripremimo, nema priče o dobrom podkastu“, naglasio je Bogdanović.

 

Iako je pokretanje zahtevno, on smatra da se od podkasta može pristojno živeti. „Podkasti su apsolutno isplativi i može lepo da se živi od njih“, rekao je.

 

Govoreći o budućnosti formata, Bogdanović je istakao da se industrija brzo razvija. „Uvek postoje novi trendovi. Ranije smo pričali o običnim mikrofonima i kamerama, a sada se pojavljuju uređaji koji se sami uključuju kad neko progovori, što skraćuje montažu i olakšava ceo proces. Pojaviće se i novi formati i kanali za distribuciju. To je vrlo dinamično tržište koje se stalno menja“, zaključio je.

 

Tagovi

Povezani tekstovi