Rakuten Viber povezuje ljude širom sveta putem bezbednih razgovora jedan-na-jedan, u okviru grupa i kanala na svojoj platformi. Viber je jedna od najpopularnijih aplikacija za razmenu poruka u centralnoj i istočnoj Evropi, u kojima se koristi na preko 76% pametnih telefona njihovih korisnika. Paralelno sa uvođenjem novih opcija i inventivnih načina da korisnici komuniciraju jedni sa drugima, kompanija Viber posvetila se izgradnji bezbedne platforme za razmenu poruka. Viber će se postarati za to da se korisnici osećaju bezbedno nezavisno od načina na koji komuniciraju unutar aplikacije.
Potpisivanje ovog dokumenta znači da će Viber sarađivati sa evropskim komesarom za pravosuđe, potrošače i jednakost polova, kao i sa respektabilnim nevladinim organizacijama na praćenju, analiziranju i uklanjanju govora mržnje sa svoje platforme.
Među nevladinim organizacijama koje su uključene u kreiranje Kodeksa ponašanja nalaze se i Španska opservatorija za rasizam i ksenofobiju (OBERAXE), Međunarodna liga protiv rasizma i antisemitizma iz Francuske (LICRA), „Studi Regis“ centar u Italiji, Nacionalna organizacija za LGBT prava iz Litvanije – kao i brojne druge širom Evrope. Viber će primeniti potrebna rešenja koja će pomoći nevladinim organizacijama da prijave komentare koji predstavljaju govor mržnje. U okviru platforme, postojaće poseban obrazac namenjen konkretno nevladinim organizacijama i vlastima kako bi se ceo proces olakšao i kako bi Viber mogao momentalno da reaguje i najbrže moguće ukloni uvredljiv sadržaj. Sarađujući sa nevladinim organizacijama, Viber će se postarati da svako iskustvo na platformi bude pozitivno, tako što će uvesti zaštitu od nedozvoljenog govora mržnje.
Viber je uložio značajne resurse kako bi obučio i pružio podršku svojim timovima koji će biti moderatori sadržaja, tj. onima koji će vršiti procenu komentara mržnje i koji će preduzimati potrebne korake da se takav sadržaj ukloni sa platforme. Kako bi svi zajedno bolje razumeli alate koji su na raspolaganju, Viber će stupiti u kontakt sa nevladinim organizacijama i ponuditi im obuke i pojašnjenja kroz onlajn radne sesije.
Viberovi kanali su opcija koja će imati najviše koristi od Kodeksa ponašanja. Ljudi širom sveta mogu da se prijave na Kanale kako bi dobijali najnovije vesti, učestvovali u anketama i kvizovima i imali pristup ekskluzivnom sadržaju. Takođe, Kanali mogu da postanu i javni forum za razgovore, a Kodeksom ponašanja ustanoviće se adekvatne mere kako bi se nadzirao sadržaj. Ako je poslat sadržaj koji je prepoznat kao govor mržnje, nevladine organizacije ili drugi korisnici tu poruku mogu da posebno da obeleže, posle čega bi Viberov tim za moderaciju pregledati spomenuti sadržaj.
U poslednjem krugu evaluacije Kodeksa ponašanja, u 81% slučajeva takve poruke pregledane su u roku od 24 sata i preduzeta je konkretna akcija tamo gde je bilo neophodno. Viber takođe namerava da prijavljeni govor mržnje izbriše u roku od 24 sata. Kodeks ponašanja doneo je pozitivne promene mnogim onlajn platformama.
„Viber je oduvek bio posvećen privatnosti i bezbednoj komunikaciji svojih korisnika. Kodeks ponašanja predstavlja još jedan veliki korak u tom smeru“, izjavila je Idit Arad, viša savetnica Rakuten Vibera, i dodala:
„Brojne su opcije koje na našoj platformi pospešuju privatnost komunikacije ličnih poruka: enkripcija s-kraja-na-kraj, poruke koje nestaju, skriveni četovi… Sada, i u tipu otvorene komunikacije kakvi su Viberovi Kanali – naši korisnici bezbrižno mogu da se uključe u diskusiju znajući da vodimo računa o njima.“
Uz odlučnu borbu protiv govora mržnje na platformi, Raktuen Viber se svim snagama bori i protiv svih neetičkih oblika ponašanja, i radi na sprečavanju drugih protivzakonitih aktivnosti kao što su trgovina ljudima, krijumčarenje, prevare itd.