RRA: Upustvo za medije u kampanji

U Uputstvu emiterima o ponašanju u predizbornoj kampanji za parlamentarne izbore, koje je usvojio Savet RRA, navodi se da Radiotelevizija Srbije i Radiotelevizija Novi Sad ne mogu emitovati plaćenu predizbornu promociju, a mogu odbiti emitovanje programa i reklamnih spotova ako ne služe predizbornoj kampanji.
Komercijalne stanice imaju pravo da odrede način i obim programa koji će posvetiti predizbornoj kampanji za parlamentarne izbore, a izveštavanje treba da bude u skladu s njihovom uređivačkom politikom, programskim interesom i interesom šire javnosti.
„Ako se komercijalne radio i televizijske stanice odluče da deo programa besplatno posvete predstavljanju kandidata, onda takvi termini moraju biti ravnomerno raspodeljeni svim listama bez diskriminacije“, navodi se u Uputstvu.
Savet RRA navodi da izvestaji o predizbornim aktivnostima kandidata u dnevno-informativnim emisijama svih RTV stanica treba da budu zasnovani na načelima objektivnosti, ravnomernosti i zaštite javnog interesa i jednako dostupni svim etničkim zajednicama.
Sve predizborne emisije, izveštaji i slično moraju biti posebno obeleženi jasnom označeni kao predizborni program, a plaćeni termini moraju biti neprekidno obeleženi u programu.
Izveštaji agencija koje ispituju javno mnjenje mogu biti objavljvani uz uslov da se imenuje naručilac ankete, uzorak na kom je objavljeno ispitivanje, način i vreme trajanja istraživanja. Takvi izveštaji ne mogu biti objavljeni u udarnim terminima informativnih emisija.
Tokom predizborne kampanje, emiteri iz programa treba da isključe dokumentarne, igrane emisije i filmove u kojima se pojavljuju kandidati sa izbornih lista i da izbegavaju druge oblike indirektne političke propagande u redovnim emisijama.
Emiter može da odbije emitovanje reklamne poruke ili emisije ako oceni da one podstiču diskriminaciju, mržnju, nasilje ili vređaju čast, ugled i privatnost građana ili drugih učesnika u kampanje.


 

Tagovi

Povezani tekstovi