RTS u minusu, ali ima za reklamu: Novac se uglavnom sliva – u provladine tabloide

Foto: N1
Foto: N1

Jedan od slogana RTS-a bio je i „Vaše pravo da znate sve“, ali u njegovom programu uglavnom ne možete da vidite kritičko mišljenje prema predstavnicima vlasti, ili priče o aferama koje se za njih vezuju. I to nije sve, jer javni servis već godinama praktično finansira provladine tabloide, reklamirajući se u njima.

 

Posluju u minusu, ali su široke ruke kada se reklamiraju.

 

Samo za poslednjih 20 meseci potrošio je RTS skoro milion evra i taj novac slio se uglavnom – u tabloide.

 

Po tri miliona dinara plaćena je reklama u štampanom izdanju Kurira i na portalu Mondo, koji su u vlasništvu Igora Žeželja. Milionske uplate slile su se i na račune Informera, Srpskog telegrafa, kao i Večernjih novosti, medija prepoznatih po kršenju profesionalnih normi i novinarskog kodeksa…

 

„Najveći deo tih sredstava odlazi na one medije koji su na neki način podrška, mogu tako da kažem, vladajućoj politici i onoj politici koja je u ovom trenutku dominantna u našem društvu“, kaže Ana Martinoli, profesorka FDU.

 

„Čini se da je ovo neki kao siguran izvor finansiranja tabloida, tako da mogu oni bezbrižno da nastave da krše kodekse i ostale profesionalne standarde“, navodi Ivana Kragulj iz NUNS-a.

 

Oni koji rade profesionalno nisu se našli na spisku podobnih za reklamiranje javnog servisa. A umesto javnog konkursa na koji bi mogli da se prijave svi, odluka o reklamiranju doneta je dikretnim dogovorom.

 

„Interesantno je da je RTS u dokumentaciji koji je naveo kao jedan od kriterijuma za dodelu sredstava naveo izveštavanje medija o samom RTS-u, tako da čini se da ni oni ne vole da pročitaju kritiku na svoj račun u nekim medijima“, dodaje Kragulj.

 

Kao ni država, ni javni servis ne voli izgleda kritiku na svoj račun.

 

„Ono što nam je praksa pokazivala, ono što podaci pokazuju, ono što sadržaj tog programa pokazuje jeste da je RTS uvek bio, nažalost, dobar servis vlasti koja je u tom trenutku dominantna“, naglasila je Ana Martinoli.

 

Sve je urađeno po zakonu, objašnjava za N1 predsednik Upravog odbora Branko Klanšček, ali konačnu odluku gde će se reklamirati javni servis donosi generalni direktor.

 

Postavili smo to pitanje i Draganu Bujoševiću. Ali smo umesto odgovora kojim se kriterijumima vodio kada je procenjivao gde će se reklamirati javni servis, izabrao je da ćuti – uprkos poznatoj emisiji koju je vodio pod nazivom „Nije srpski ćutati“.

 

Izvor: N1

Tagovi

Povezani tekstovi