RTV ostala bez kompletnog rukovodstva

Foto: Pixabay

Javna medijska ustanova Vojvodine za nešto više od mesec dana ostala je bez kompletnog rukovodstva. Pre nekoliko dana istakao je mandat generalnom direktoru Miodragu Koprivici, još u aprilu istekao je mandat šestorici (od devet) članova Upravnog odbora te medijske kuće, a krajem maja i mandat direktorki programa RTV-a Sonji Kokotović.

Za 20-tak dana isteći će i mandat glavnom i odgovornom uredniku Prvog programa televizije Nenadu Čaćiću.

 

Kako je došlo do toga da medijska kuća od najvećeg značaja za pokrajinu ostane bez rukovodstva i to u trenutku kada se bori sa nagomilanim dugovima i ne može da nađe rešenje kako da se televizija iz podstanarske zgrade preseli u novu palatu na Mišeluku iz koje puca najlepši pogled na Novi Sad.

 

Još u septembru prošle godine Savet REM-a raspisao je konkurs za članove oba javna medijska servisa Srbije – RTS i RTV, pošto je većini članova istekao četvorogodišnji mandat, ali iz više pokušaja nije uspeo da to učini.

 

Najpre je profesor Filozofskog fakulteta Slobodan Cvejić podneo ostavku zbog načina na koji je Olivera Zekić izabrana za predsednicu Saveta REM, odnosno kršenja demokratskih procedura u Savetu, a potom je preminuo kompozitor Zoran Simjanović, pa je Savet REM-a ostao sa sedam članova.

 

U pokušajima da se održi sednica nije se uspelo, jer se okupljalo samo pet članova, dok su dva bolešću pravdali odsustvo.

 

Tako je blokirana još jedna nezavisna institucija, a njen nerad itekako utiče na ne samo javne medijske servise nego i na ukupnu medijsku scenu.

Da ipak ne bi došlo do potpune blokade, pa i isplate plata zaposlenima, Miodrag Koprivica je dan pre isteka mandata, 6. jula, produžio ugovor o radu svom zameniku Jožefu Klemu, koji je stekao uslove za penziju.

 

Pronađeno je kreativno tumačenje da zamenik može da preuzme direktorska ovlašćenja.

 

Klem najpre za Danas podvlači da funkcionisanje RTV-a nije dovedeno u pitanje bez obzira što je ostala bez rukovodstva.

 

Navodi da je pre dve godine trebalo da ode u penziju, ali mu je ugovor produžen zbog organizacije preseljenja u novu zgradu.

 

– Pošto do tada nije izabran generalni direktor niti imenovan vršilac dužnosti direktora, a da RTV ne ostane skroz bez rukovodioca koji bi mogao a zastupa kuću pravno i potpisuje određena dokumenta, među kojima i isplatu plata, pronađeno je rešenje da mi se opet produži radni odnos kao zameniku generalnog direktora. U ugovoru o radu piše da kao zamenik vršim sve poslove generalnog direktora u njegovom odsustvu ili na osnovu njegovog odobrenja, navodi Klem.

 

On kaže da je to tumačenje dala pravna služba RTV-a i da će to trajati do trenutka kada REM imenuje članove UO, a potom budu raspisani konkursi za sva rukovodeća mesta.

 

Naš sagovornik ističe da je Koprivica nekoliko nedelja pre isteka mandata o stanju u RTV obavestio nadležno Ministarstvo za kulturu i informisanje i skrenuo pažnju da može doći do krize rukovodstva.

 

Novinar i medijski stručnjak Nedim Sejdinović kaže da ga ne iznenađuje novonastala situacija u kojoj se našao vojvođanski medijski servis.

 

– Radio-televizija Vojvodine je od 2016. godine postepeno, ali sigurno postajala karikatura javnog servisa, koja ne poštuje niti jedno od osnovnih načela rada koja proističu iz Zakona o javnim medijskim servisima. Nema tu niti istinitog i nepristrasnog informisanja, niti nezavisnosti uređivačke politike, niti poštovanja etičkog kodeksa, ali zato ima cenzure i autocenzure, i jeftine političke propagande koliko god želiš. Stoga ni novonastala situacija ne iznenađuje: šta će ovoj kući direktor, glavni urednik i upravni odbor kada njome vlada naprednjačka ekipa, predvođena Milošem Vučevićem i njegovim kriminogenim saradnicima. Ova kuća je potpuno devastirana, a njeno novo zdanje samo šminka potpunu medijsku i moralnu prazninu. Ona je utočište za novinarske kadrove SNS-a i njegovih koalicionih partnera. Novinari tamo ne idu da rade svoj posao nego da primaju platu, zaključuje Sejdinović.

 

Poverenik sindikata „Nezavisnost“ u RTV novinar Darko Šper kaže da su svi jako dobro znali kada kome ističe mandat i da će se ovo dogoditi.

 

– Ovo stanje je neodrživo, nismo očekivali da će država dozvoliti da RTV dođe u ovakvu situaciju, navodi Šper.

 

On kaže da je čuo da je članovima Saveta rečeno da u julu ne koriste godišnje odmore, odnosno da nigde ne putuju.

 

– Nadam se da će zasedati tokom ovog meseca jer to je uslov svih uslova da se dođe do rešenja, ističe Šper, odobravajući primedbu da je izgleda teže da se sastane Savet REM-a nego Generalna skupština Ujedinjenih nacija.

 

Pre pet godina posle promene u Vojvodini kada je na vlast došla SNS, smenjeno je kompletno rukovodstvo RTV, a nezadovoljni novinari i građani osnovali su pokret „Podrži RTV“ boreći se protiv toga da javni medijski servis bude propagandni servis vlasti. Smenjeni direktor programa Slobodan Arežina dobio je sudski spor i vraćen na posao, pa je RTV kraće vreme imao dva direktora programa, ali je ubrzo premešten na drugo radno mesto.

 

Bez obzira na okupljanje više hiljada ljudi, protest je ubrzo okončan bez rezultata.

 

Penzioneri i menadžeri kandidati UO RTV

 

Članovi Upravnog odbora imenuju se iz reda uglednih stručnjaka iz oblasti koje su od značaja za obavljanje poslova ustanova javnog medijskog servisa (stručnjaci iz oblasti medija, kulture, menadžmenta, prava i finansija), navodi se u Statutu RTV. Za šest članova UO prijavilo se 16 kandidata: Aleksandar Komnenović, master dramski i audiovizuelni umetnik, prof. dr Milan Galogaža, profesor univerziteta u penziji, Dalibor Bubnjević, diplomirani ekonomista, novinar lista Zrenjanin, Borislav Pupavac, advokat, Budimir Marković, menadžer u medijima, penzioner, Marko Ćalić, dipl. ekonomista, dr Jova Radić, penzioner, dosadašnji predsednik UO, Aleksandar Čupić, master inženjer menadžmenta, Miloš Stamenić, diplomirani kulturolog, Janoš Teke, diplomirani andragog, Radenko Lukić, pravnik, dipl. profesor odbrane i zaštite, penzioner MUP-a, Jovanka Simić, novinarka Novosti, Jasna Bajšanski, novinarka, menadžerka u medijima, Siniša Isakov, profesor univerziteta u penziji, Ištvan Tenji, ekonomista i Valentin Mik, novinar.

Tagovi

Povezani tekstovi