Samo pet televizija "pokrivaće" celu Srbiju

BEOGRAD – U Srbiji trenutno ima 755 radio i televizijskih stanica, ne računajući Radio-televiziju Srbije, sa svim njegovim programima, a realna je procena da će do kraja ove godine biti okončani konkursi za nacionalne, komercijalne TV mreže, saopštila je juče Republička radiodifuzna agencija. Lokalnih stanica ima previše i moraće da se smanji njihov broj, a kako je izjavio Nenad Cekić, predsednik Agencije, trenutno je u Srbiji moguće ustanoviti pet komercijalnih televizija van RTS-a, a da li će biti dodeljeno svih pet, zavisi od uslova koje će morati ispuniti.


On je potvrdio da je 755 emitera mnogo za naš javni prostor, a da će se taj problem rešavati putem javnog konkursa. Cekić je rekao da su ranije spekulacije o“neverovatnim“ brojkama od čak 1.800 emitera netačne i da su se svi emiteri odazvali na poziv za evidenciju. Svi podaci, zaključno sa junom, poklopili su se s podacima Kontrolno-mernog centra za telekomunikacije Ministarstva za kapitalne investicije. Od ukupnog broja od 755 emitera u Srbiji ima 543 radio-stanice, 73 TV stanice, kao i 139 radio-televizijskih stanica. Cekić tvrdi da Srbija ima previše lokalnih stanica i da ih je realno potrebno upola manje.


– Postoje emiteri koji samo zauzimaju prostor, ali ne rade ništa, dakle resursi se ne koriste racionalno. Radiodifuzna agencija će ohrabrivati stanice koje su spremne na udruživanje, po sistemu tri stanice na jednoj frekvenciji. To će u tehničkom smislu rasteretiti etar – kazao je Cekić, ali nije znao da objasni kako će u praksi funkcionisati udruživanje emitera.


On je obećao da će dozvole za emitovanje programa biti daleko jeftinije nego u Hrvatskoj, ali da se tačna suma još ne zna. Cekić je objasnio i da je televizija uzela veliki primat nad emitovanjem radio-programa, a da to potvrđuje 55 miliona evra potrošenih na reklamu na TV i samo tri miliona na radio-stanicama. Pored uređivanja stanja na polju radiodifuzije, drugi veliki posao, koji ima veći prioritet, jeste transformacija RTS-a. U Republičkoj radiodifuznoj agenciji smatraju da bi taj posao mogao biti okončan do jeseni. Savet je zauzeo stav da je nužan uslov za to uvođenje televizijske pretplate. Takođe od Vlade Srbije biće zatraženo da, posle transformacije RTS-a, dva novoosnovana javna preduzeća finansijski krenu od nule, a ne da naslede dugove koje sada imaju.
Republička radiodifuzna agencija sačinila je osnovne teze iz Nacrta strategije razvoja radiodifuzije u Srbiji, koji će proslediti stanicama na javnu raspravu, posle čega će Savet isti dostaviti vladi na usvajanje.


G. Tadić

Tagovi

Povezani tekstovi