Samo trećina građana redovno prati dnevne novine

Nikada to ukupno dnevno nije više od milion primeraka, i to se neće promeniti dok se standard ne popravi, zaključak je, prema rečima Srđana Bogosavljevića iz agencije Stratedžik marketing, istraživanja „Šta čita Srbija“.
Istraživanje, predstavljeno juče u Medija centru, između ostalog, pokazuje da 57 odsto građana veruje da su dnevne novine i časopisi u Srbiji nezavisni. Njih 40 odsto smatra da je štampa pod uticajem snažnih lobija, a od tog broja, njih 36 odsto veruje da iza lobija koji utiču na uređivačku politiku stoje političari, 16 odsto da su to političke stranke, 10 odsto da je reč o biznismenima, četiri odsto da su to kriminalci, tri odsto čitalaca smatra da štampom upravlja državni vrh, dok je 36 odsto odgovorilo sa „ne znam“.
Kada je reč o čitanosti, 30 odsto ispitanika je reklo da dnevne novine čita svakodnevno, 70 odsto ih čita jednom nedeljno, a 21 odsto nikad. Časopise, odnosno periodičnu štampu, jedna trećina ispitanika ne čita nikad, trećina ih čita mesečno, a trećina makar jednom nedeljno.
Od onih koji su se izjasnili da ne čitaju dnevne novine, njih 48 odsto je to obrazložilo da ih ne zanima, 26 procenata za to nema vremena, 23 odsto misli da su skupe, a 20 odsto zato što „ne voli da čita“. Kad su u pitanju časopisi, kao razlog za nečitanje 41 odsto je navelo visoku cenu, 39 odsto je reklo da ih ne zanimaju, a 27 odsto zato što nema vremena. Od dnevnih novina, ispitanici su se izjasnili za Blic i Večernje novosti kao novine koje im se najviše sviđaju, dok je polarizacija „za“ i „protiv“ najviše izražena kod Kurira i Politike. Na pitanje o istinitosti izveštaja dnevnih novina, 47 odsto ispitanika je reklo da neke izveštavaju istinito a neke ne, 12 odsto odgovorilo je sa „uglavnom da“, 17 odsto „uglavnom ne“, dok 24 odsto ne zna. Da novine plasiraju lažne informacije smatra 30 odsto ispitanika, 24 odsto je odgovorilo sa „i da i ne“, a osam odsto misli da se to ne čini.
Istraživanje je urađeno po narudžbi američkog programa za razvoj medija Ajreks PROMEDIA, a sprovela ga je agencija Stratedžik marketing, u oktobru i novembru, u terenskom ispitivanju, na uzorku od 1.524 ispitanika.


J. L.

Tagovi

Povezani tekstovi