Sindikati RTV-a podneli krivičnu prijavu protiv članova Upravnog odbora matične kuće

Foto: RTV
Foto: RTV

O stanju u pokrajinskom javnom servisu, koji već 11 meseci nema generalnog direktora, sindikati su pismom obavestili OEBS, IREX, Delegaciju EU u Srbiji, te centrale Evropske radiodifuzne unije (EBU) i Asocijacije evropskih regionalnih javnih servisa (CIRCOM)

Sva tri reprezentativna sindikata Radio-televizije Vojvodine (RTV) podnela su juče Osnovnom javnom tužilaštvu u Novom Sadu krivičnu prijavu protiv kompletnog sastava Upravnog odbora matične kuće, potvrdio je za Cenzolovku poverenik Sindikata „Nezavisnost“ u RTV-u Darko Šper.

 

U skladu sa dogovorom sa zaposlenima na prošlonedeljnom sastanku, sindikati su juče uputili i dopise međunarodnim organizacijama u kojima ih obaveštavaju o „teškoj i neizvesnoj situaciji“ u pokrajinskom javnom servisu.

 

U krivičnoj prijavi, u koju je Cenzolovka imala uvid, svih osam članova Upravnog odbora RTV-a sumnjiči se za izvršenje krivičnog dela nesavestan rad u službi, budući da od jula 2021. do danas nisu, u skladu sa zakonom, sproveli javni konkurs za izbor generalnog direktora, niti konkurse za izbor programskog direktora, odnosno odgovornog urednika Prvog programa televizije.

 

Time su, kako se navodi, „teže povređena prava građana na istinito, nepristrasno, potpuno i blagovremeno informisanje, poštovanje i podsticanje pluralizma političkih, verskih i drugih ideja i omogućavanje javnosti da bude upoznata sa tim idejama, ne služeći interesima pojedinih političkih stranaka i verskih zajednica, kao ni bilo kom drugom pojedinačnom političkom, ekonomskom, verskom i sličnom stanovištu ili interesu, nepristrasno obrađivanje političkih, istorijskih, privrednih, socijalnih, zdravstvenih, kulturnih, obrazovnih, naučnih, ekoloških i drugih pitanja, omogućavajući ravnopravno sučeljavanje različitih stanovišta, kao i druga prava iz člana 7 Zakona o javnim medijskim servisima, na koji način je istovremeno i teže povređen javni interes u oblasti informisanja“.

 

Mandat generalnom direktoru RTV-a Miodragu Koprivici istekao je 7. jula prošle godine, ali Upravni odbor, od svog konstituisanja 19. jula, nije raspisao javni konkurs za izbor novog direktora, niti je na tu funkciju imenovao vršioca dužnosti. Već više od 11 meseci na čelu RTV-a je Koprivičin zamenik Jožef Klem, kojem početkom jula ističe jednogodišnji produžetak ugovora o radu.

 

Takođe, RTV od kraja maja prošle godine, kada je istekao mandat direktoru programa, nema ni to mesto popunjeno jer konkurs do danas nije raspisan, dok odgovorni urednik Prvog programa televizije, kojem je mandat takođe istekao u julu prošle godine, taj posao sve ovo vreme obavlja u svojstvu vršioca dužnosti.

 

Sva tri reprezentativna sindikata u RTV-u – Samostalni sindikat, „Nezavisnost“ i Strukovni sindikat – obraćala su se Upravnom odboru u aprilu i maju ove godine, tražeći da se hitno raspiše javni konkurs za novog generalnog direktora i istovremeno imenuje vršilac dužnosti.

 

Pošto su izostale reakcije Upravnog odbora, sva tri sindikata su prošle sedmice zatražila od Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) da zbog neaktivnost razreši sve članove Upravnog odbora pokrajinskog javnog servisa. Na sastanku sa zaposlenima dogovoreno je da se, u slučaju da se Savet REM-a ogluši o te zahteve, organizuju protesti.

 

O odsustvu napora Upravnog odbora da se nakon bezmalo godinu dana okonča stanje obezglavljenosti pokrajinskog javnog servisa, sindikati su juče pismom obavestili predstavnike OEBS-a i IREX-a u Srbiji, kao i Delegaciju EU u Srbiji, te centrale Evropske radiodifuzne unije (EBU) i Asocijacije evropskih regionalnih javnih servisa (CIRCOM).

 

„Ukoliko Upravni odbor hitno ne imenuje vršioca dužnosti generalnog direktora JMU RTV, pokrajinski javni servis ostaće bez zakonskog zastupnika, što može dovesti u pitanje redovna mesečna primanja 1.400 zaposlenih i radno angažovanih i nastavak redovnog emitovanja programa. U trenutku kada su troškovi života sve veći, a osnovne životne namirnice poskupljuju iz dana u dan, to bi moglo ostaviti nesagledive posledice po porodice zaposlenih u RTV-u“, navode sindikati u pismu, u koje je Cenzolovka imala uvid.

 

U pismu koje su potpisali Mijaz Čivović (Strukovni sindikat), Dragutin Remecki (Samostalni sindikat) i Darko Šper (Sindikat „Nezavisnost“) apeluje se na sve organizacije i pojedince da pomognu da se prevaziđe veoma teška i neizvesna situacija u kojoj se njihova medijska kuća našla „isključivom krivicom aktuelnog Upravnog odbora“ i na kraju poručuje da „zaposleni u medijskoj kući sa dugogodišnjom tradicijom, koja emituje programe na 16 jezika naroda i nacionalnih zajednica, ovo nisu zaslužili“.

 

Cenzolovka je i danas zatražila komentar Marka Ćalića, predsednika Upravnog odbora RTV-a.

 

Tagovi

Povezani tekstovi