Skupština kao besplatna reklama

Naime, prema cenovniku RTS, sekund oglasa iznosi prosečno 1.000 dinara, odnosno 11,5 evra. Ako se samo jedan izlazak za govornicu parlamentarca pomnoži sa 67 radnih dana, koliko ih je aktuelni saziv imao od juna do 5. decembra 2008. godine, to znači da je njegovo besplatno oglašavanje na televiziji koštalo 134.000 evra.


Ukoliko bi RTS prestao da „reklamira“ poslanike, možda bi za početak jedan od „nameta“ građanima Srbije, u vidu televizijske pretplate od 387 dinara mesečno, mogao da bude ukinut.


Naime, u svetu je praksa da se javni servisi uglavnom finansiraju ili od reklame ili od pretplate, a retko i od jednog i od drugog, što je slučaj s RTS-om.


S obzirom da građani Srbije plaćaju pretplatu, bilo bi logično da za novac koji izdvajaju mogu bar donekle da biraju programsku šemu. Piše Borba.


Na primer, britanski Bi-Bi-Si, koji građani finansiraju, ima poseban kanal koji se bavi prenosom skupštinskih zasedanja, dok se takva mogućnost najavljuje i u Srbiji tek 2012. godine, zaključuje list.


 

Tagovi

Povezani tekstovi