Šta će RTS-u reklama u probranim medijima i zašto se to čini?

Foto: N1
Foto: N1

Podatak da je javni medijski servis prošle godine potrošio oko 78 miliona dinara na oglašavanje, mahom u tabloidima, ponovo je vratio RTS u orbitu interesovanja javnosti.

 

Od pomenute sume 36 miliona otišlo je na reklamiranje u štampanim i onlajn medijima.

 

Postavlja se pitanje šta će RTS-u takva reklama u probranim medijima i zašto se to čini?

 

Pomenuta nabavka za oglašavanja u štampanim i onlajn medijima sprovedena je putem pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva.

 

Podeljena je u 13 partija, a RTS je tačno znao u kojim medijima želi da se reklamira, saopštio je NUNS.

 

Tako je, između ostalih, izdavač lista Kurir dobio 7,2 miliona, a za „Večernje novosti“ i „TV novosti“, kao i portale odvojeno je 4,8 miliona dinara. Alo media je dobio 2,4 miliona dinara za list „Alo“ i njegov portal, dok je „Politika“ dobila tri miliona.

 

Izdavač „Informera“ dobio je 2,4 miliona dinara od RTS-a, a isto toliko i „Srpski telegraf“.

 

Iz RTS-a kažu da je na osnovu više kriterijuma odlučeno u kojim medijima će se oglašavati, ali je očigledno da su to bili povlašćeni mediji, jer se niko osim njih nije mogao javiti.

 

RTS se u ovom slučaju ponaša kao i država i lokalne vlasti, koji godinama na konkursnim projektima za sufinansiranje medija dele novac šakom i kapom, uglavnom onima koji odgovaraju vlasti, a koji se pojavljuju kao protočni bojleri vlasti za svoju propagandu.

 

Da podsetimo, 2022. godine kroz javne konkurse država je podelila oko 58 miliona evra pretežno nenamenski, pa su redovno finansirane Gongo organizacije (prikrivene vladine) i tabloidi, pokazao je izveštaj BIRN-a i Građanskih inicijativa.

 

Sada se RTS pridružio udeljivanju para onima koji su podobni i to baš u godini kada se unutar javnog servisa preispitivalo trošenje para. Pa će, valjda, oni koju su dobili novac od RTS-a, ustuknuti da o tome pišu.

 

A čelnici ove “bogate kuće” će odbijati oglašavanje pokreta Kreni-promeni za rudarenje litujuma u Jadru, ili reklame SBB-a za svoje kanale i aktivnosti, kao što se desilo u oktobru 2023, i u vreme protesta protiv Rio Tinta.

 

Ima se i može se, po zahtevu ili očekivanju vlastodržalaca. A ne može da se prenose protesti opozicije, ili npr. jučerašnja akcija studenata kojim oni traže da gostuju u informativnim emisijama medijskog sevisa.

 

Već viđeno, a biće još gore ako RTS ne postane ono što mu je definicija – javni elektronski medijski servis.

 

Izvor: Danas

 

Tagovi

Povezani tekstovi