Zakon o zaštiti potrošača, koji uređuje osnovna prava potrošača, uslove i sredstva zaštite, prava i obaveze udruženja čija je oblast delovanja ostvarivanje ciljeva zaštite potrošača, kao i prava i obaveze državni organa u ovoj oblasti počeo da se primenjuje jeseni 2014. Reč je o zakonu koji je gotovo u potpunosti usklađen sa evropskom potrošačkom regulativom, a učinjeno je mnogo da se ojača institucionalni okvir u kome će se sprovoditi.
Svako od nas je potrošač, svi očekujemo da roba i usluge koje kupujemo imaju kvalitet, ispravnost i sigurnost. U cilju zaštite svojih građana, država Srbija je propisala zakone koji bi trebalo da garantuju osnovna prava potrošača – pravo na zaštitu zdravlja, bezbednosti i imovinskih interesa. Međutim, pitanje je koliko se ovi zakoni primenjuju.
Četitri godine kasnije kao da se srećemo sa istim pitanjima kao i tokom prvih meseci primene ovog zakona, neka od njih će biti i tema ove debate:
– Primena Zakona o zaštiti potrošača;
– Primena Zakona o bezbednosti hrane i pravilnika o deklarisanju proizvoda;
– Podleže li uvozna roba kontroli hemijskog sastava;
– Na šta se potrošači najčešće žale;
– Inspekcijski nadzor, da li su moguće veće nadležnosti pri kontroli i kažnjavanju;
Tribina
nedeljnika “Vreme” i Fondacije Friedrich Ebert
Pozvani učesnici su:
Moderatorka:




