Strengthening Media Capacity for Media Sector Reform in Serbia

Slika: Canva
Slika: Canva

Naziv projekta: Strengthening Media Capacity for Media Sector Reform in Serbia

Donator: Delegacija EU u Srbijia

Period realizacije: 1. januar 2023 – 1. januar 2025.

Uloga NUNS-a: partner na projektu

Partneri na projektu: Asocijacija Medija, PU Lokal pres, Asocijacija onlajn medija

Budžet: 243,690 EUR

Ciljevi:

 

Opšti cilj projekta je da doprinese implementaciji Medijske strategije i pratećeg Akcionog plana u skladu sa standardima EU, jačanjem ukupnih kapaciteta i uticajem na stanje.

 

Specifični ciljevi:

 

 1: Ojačati reprezentativni potencijal i uticaj Medijskog konzorcijuma radi unapređenja medijskih reformi;

2: Povećati interni kapacitet medija kako bi se pridržavali etičkih standarda profesije.

 

 

Ciljne grupe:

 

  1. Članovi medijskog konzorcijuma (najmanje 100 medija);
  2. Državni službenici iz oblasti medija – donosioci odluka i implementatori (najmanje 20 na nacionalnom i lokalnom nivou);
  3. Stručna mišljenja, OCD (najmanje 10);
  4. Međunarodni akteri koji se bave pitanjima slobode medija u zemlji – iz Delegacije EU i/ili drugih sličnih organizacija sa sedištem u Beogradu (najmanje 10).

 

Krajnji korisnici: Građani Srbije

 

Očekivani rezultati:

 

  • Istraživanje koje ispituje stavove medijskih profesionalaca o Medijskoj strategiji;
  • Četiri regionalna okrugla stola;
  • Razvijeno pet modela internih smernica;
  • Dvadeset medija obučenih za izradu i usvajanje internih dokumenata koji povećavaju etičke standarde na radnom mestu i u izveštavanju;
  • Dva izveštaja u senci o primeni trenutne medijske strategije i akcionog plana sa preporukama;
  • Predložene izmene i dopune: Zakona o javnim medijskim servisima i Zakona o elektronskim medijima;
  • Tri medijske konferencije na kojima je predstavljena regulativa u senci koju je predložila Medijska koalicija;
  • Proizvedeno i distribuirano medijsko pokrivanje – tri video dokumentarna filma, 3 audio priloga, 3 teksta, praćenje na društvenim mrežama, dostizanje publike od više od 100 medija
  • Originalna veb lokacija napravljena i nalozi na društvenim mrežama

 

Glavne aktivnosti:

 

  • Aktivnosti klastera 1 – Podizanje kapaciteta
  • Aktivnosti klastera 2 – Zastupanje
  • Aktivnosti klastera 3 – Vidljivost

 

 

Tagovi

Povezani tekstovi