Priroda dezinformacija koje se same šire, posebno u eri društvenih medija, znači da je aktivna, dobro informisana zajednica ključna za borbu protiv njih. Drugim rečima, sposobnost organizacije da odgovori na buduće kampanje dezinformisanja zavisi od njene sposobnosti da izgradi i održi svoju zajednicu i da je obaveštava blagovremeno, efikasno i jeftino. Projekat gradi taj kapacitet za dve organizacije (NUNS i Europolis) koje već imaju značajne zajednice (članova, simpatizera i aktivista) i pomaže im da koriste tehnologiju za jačanje i razvoj svojih zajednica, ali i da uspostave direktniji način komunikacije sa zajednicama.
Europolis donosi lokalni aktivizam i uticaj lokalne zajednice, što je od suštinskog značaja za mobilizaciju podrške i podsticanje otpornosti na dezinformacije. NUNS doprinosi svojim profesionalnim medijskim iskustvom i širokom mrežom, koja je od vitalnog značaja za širenje tačnih informacija. Catalyst Balkans nudi specijalizovane veštine u primeni CRM-a i digitalnoj transformaciji, pružajući tehnološku okosnicu za efikasnu komunikaciju i angažovanje zajednice. Partneri Srbija, svojom stručnošću u pravnim pitanjima, obezbeđuje da projektne inicijative budu etički zdrave i pravno usklađene, baveći se pitanjima privatnosti i zaštite podataka.
Ovaj zajednički projekat nastoji da reši značajan jaz između ogromnog potencijala zajednice NUNS-a i Europolisa, dve uticajne OCD, i njihovih trenutnih ograničenja u komunikacijskim kapacitetima. NUNS-u, glavnoj snazi nezavisnih medija u Srbiji sa preko 2500 članova, trenutno nedostaju digitalni alati neophodni za efikasno angažovanje i brzu mobilizaciju. Slično tome, Europolis, uprkos tome što ima snažnu bazu lokalnih aktivista, prvenstveno se oslanja na društvene medije i direktnu komunikaciju, metode koje možda nisu toliko efikasne u kriznim situacijama ili u borbi protiv dezinformacija.
Da bismo se uhvatili u koštac sa ovim izazovima, sprovodimo digitalna rešenja prilagođena potrebama NUNS-a i Europolisa u vidu CRM sistema. Ovi sistemi su posebno dizajnirani da ojačaju sposobnosti NUNS-a za upravljanje informacijama o članovima i unapređenje širenja informacija, istovremeno pružajući Europolisu jedinstvenu i efikasniju platformu za kontakt.
Uvažavajući prepreke u vidu ograničenja resursa i tehničke ekspertize koje obično prate takve digitalne transformacije, projekat je postavljen tako da se fokusira na pristupačna, CRM rešenja otvorenog koda, dopunjena sveobuhvatnom obukom osoblja. Ovaj pristup ne samo da obezbeđuje uspešnu integraciju ovih digitalnih alata, već i garantuje njihovu održivu i prilagodljivu primenu u okviru organizacija. Kroz ovu inicijativu, cilj je da se ojačaju sposobnosti NUNS-a i Europolisa da efikasno iskoriste svoje mreže zajednice i da se suprotstave dezinformacijama.