Sve važnija uloga novinara u poslovnim informacijama

Tasel je na 4. međunarodnoj konferenciji Beogradske berze istakao da su tri ključna faktora za razvoj tržišta: likvidnost, propisi i informacije. Sa globalizacijom je povećana mogućnost preduzeća da izlaze na veća tržišta, što dovodi do odlaska velikih kompanija, ali internacionalizacija takođe dovodi i do većeg interesovanja za domaća tržišta, istakao je on. Tasel je naveo primere tržišta u usponu, čija se likvidnost stalno povećava. Investitorima je, međutim, prema njegovim rečima, potreban pravni okvir kako bi znali da njihovi interesi neće biti ugroženi, ali i informacije kako bi efikasno mogli da trguju. Tasel je podsetio da se „pre nastanka Londonske berze trgovina odvijala u kafeima blizu zgrade kraljevske berze i da su se kafei nadmetali da postanu pogodna mesta za poslovanje tako što su nudili najnovije informacije“.


Ukoliko kompanije imaju podatke koje mogu imati uticaja na cene, one moraju da ih objave, istakao je ovaj stručnjak i podsetio da se događa da akcije naglo padnu kada se objavi informacija o padu profita, a da njihova cena naglo skoči kada se najavi preuzimanje. „Dobri novinari će otkriti i ono što kompanije ne žele da otkriju, baveći se istraživačkim novinarstvom“, rekao je Tasel u izlaganju koje je nazvao „Novine nisu za uvijanje“. On je predočio da je u finansijskim medijima tokom proteklih godina došlo do velike promene – oni su se ranije obraćali analitičarima koji su vični govoru, ali imaju svoje interese u vezi sa akcijama koje promovišu, a sada se sve više okreću akcionarima i investitorima. „Interesi novinara i investitora su često zajednički. Otkrivanje podataka koji imaju uticaj na cenu, novinarima pruža materijal za tekstove, ali dobro je i za investitore. A ono što je dobro za investitore, pogoduju i tržištu i berzama“, zaključio je Tasel.

Tagovi

Povezani tekstovi