Tadić prisutniji zbog državne funkcije

Predsednički kandidat Čedomir Jovanović imao je 92 teksta u štampanim medijima, Milutin Mrkonjić – 88, a Milanka Karić 62 teksta. S obzirom na to da su istraživani periodi bili od 12. do 31. decembra i od 1. do 16. januara, zanimljivo je da je o svim predsedničkim kandidatima u drugom periodu objavljeno više tekstova, dok je o Tomislavu Nikoliću objavljeno manje.
Direktor Ebart konsaltinga Velimir Ćurgus Kazimir objašnjava za Danas da je Boris Tadić očekivano dobio najviše medijskog prostora, s obzirom na njegovu funkciju predsednika Srbije.
– Ne može se razdvojiti njegov državni položaj od uloge kandidata na izborima – navodi Ćurgus Kazimir. S druge strane, u slučaju Čedomira Jovanovića, ističe on, novine poput Kurira i Pravde vodile su oštru negativnu kampanju. Prema njegovim rečima, ostali mediji nisu toliko bili okrenuti pojedinim predsedničkim kandidatima, „odnosno na ovim izborima mediji su bili pažljiviji“.
– Ozbiljnije novine veoma su pažljivo davale uravnotežen prostor kandidatima za predsednika – naglašava Ćurgus Kazimir.
Kada je reč o pojedinim dnevnim listovima, Danas je objavio 39 tekstova o Borisu Tadiću, Blic 31, Glas javnosti 22, Politika 53, Kurir 24, Pres 29 i Večernje novosti 41 tekst. S druge strane, Tomislavu Nikoliću bila su posvećena 22 teksta u Danasu, 15 u Blicu, 18 u Glasu javnosti, 34 u Politici, 15 u Kuriru, 18 u Presu i 33 u Večernjim novostima.
Istraživanje je takođe pokazalo da su u prilozima o Borisu Tadiću teme Kosova i Evropske unije bile zastupljenije nego u prilozima o Nikoliću. Kosovo je bilo fokus u 138 tekstova o Tadiću i u 93 o Nikoliću, dok je EU bila tema u 151 tekstu o lideru DS i u 67 o kandidatu radikala. Iz ovoga se može primetiti i da je Tomislav Nikolić akcenat u kampanji stavio više na problem Kosova nego EU, dok je kod Tadića situacija donekle suprotna.
Velimir Ćurgus Kazimir ocenjuje da će u narednih petnaestak dana do drugog kruga izbora biti „veoma oštro“, ali da se niko neće usuditi da vodi „prljavu“ kampanju.
– Nikada ne možemo biti sigurni u to na šta je ko spreman, ali verujem da strategije demokrata i radikala neće biti takve da iznose intimne detalje iz života protivkandidata – smatra naš sagovornik i dodaje da će Boris Tadić ponovo biti zastupljeniji u medijima od Tomislava Nikolića, zbog funkcije predsednika Srbije.


J. Diković

Tagovi

Povezani tekstovi