Televizija i radio ne gube primat

On je istakao da ne samo da se neće smanjivati konzumiranje redovnog televizijskog programa (20-30 sati nedeljno) već će i rasti, a da bi internet video sadržaji mogli da im pariraju bilo bi potrebno da njihov obim poraste 75 puta. U korist televiziji ide i pojava novih HD televizora i programa po želji što podstiče rast gledanosti dok bi internet sebi mogao da napravi problem uvođenjem naplate sadržaja, a takođe zahteva angažovanje korisnika, dok je TV inertan medij što ljudima više odgovara. Ljuština je podsetio da se u Srbiji TV u proseku gleda 360 minuta dnevno. U Dilojtu očekuju da se u 2010. nastavi približavanje interneta i televizije i doći će do povećanja broja TV prijemnika koji omogućavaju pristup internetu, ali je izvesnije da se oni neće spojiti, već da će se prilikom gledanja televizije paralelno koristiti računar. U SAD to čini 74 odsto potrošača između 25 i 34 godina. „Oni koji bi mogli znatno da profitiraju od sve većeg simultanog korišćenja interneta i televizije jesu oglašivači. Očekuje se da će u 2010. oglašavanje putem TV na globalnom nivou vredeti 180 milijardi dolara, dok se projekcije za on-lajn oglašavanje kreću oko 63 milijarde dolara“, rekao je Ljuština. Analitičari Dilojta očekuju dalji pomak prema oglašavanju na internetu tako da će u ukupnoj sumi za oglašavanje udeo on-lajn reklama biti povećan sa 10 na 15 odsto do kraja 2011. Očekuje se i da će potrošanja za oglašavanje u 2010. porasti za dva odsto, a oglašivači smatraju da je internet oglašavanje pogodnije jer su manji troškovi i bolje se može meriti njihova efikasnost. „Zbog rasta on-lajn oglašavanja najmanje će trpeti televizija, potom radio i autdor oglašavanje, a najviše će trpeti novine i časopisi“, rekao je Ljuština i dodao da je u Srbiji udeo internet oglašavanja oko jedan odsto i vredi oko pet miliona evra.


 

Tagovi

Povezani tekstovi