Tijanić: Otklonićemo to u najkraćem roku

– Naravno da se neću u potpunosti složiti sa nalazom RRA, ali to neslaganje nema vrednost, jer nalaz Republičke radiodifuzne agencije ima status „papske enciklike“, odnosno zvaničan je. Još pre dve nedelje naložio sam ljudima da opomenu sve nezavisne i spoljne produkcije da ih nećemo emitovati ukoliko u pogledu dužine trajanja reklama ne poštuju zakon, jer su u njihovim emisijama one i bile najzastupljenije – ističe Tijanić.
Generalni direktor RTS napominje i da postoji nesaglasnost u tumačenju šta je to reklama, pošto se javnom servisu u to računa i kada najavljuje sopstvene programe, kulturne delatnosti ili humanitarne aktivnosti, što inače i ne naplaćuje.
– Moraćemo da se obratimo nekom od ministarstava i da zatražimo precizno tumačenje da li se sve to računa u reklame – dodaje on.


Komentarišući saopštenje ANEM u kome ovo medijsko udruženje zahteva da se preispita način finansiranja RTS, Tijanić kaže kako „sluti da je reč o početku akcije da se javnom servisu onemogući da ima prihode od marketinga“.
– Ako nama zabrane reklamiranja, to znači da će 20 odsto (od ukupnih prihoda od reklama koji ostvaruje RTS) biti podeljeno između privatnih medijskih preduzeća. Ako je to sada 15 miliona evra, sledeće godine će biti 25, a za pet godina možda 75 miliona, a u međuvremenu mi se nećemo održati. Kako bi inače mogla da se vodi i održi kuća sa četiri hiljade zaposlenih i pet programa? Slutim dakle, u ovome ideju nekog bogataša koji se oseća siromašnim pa želi da popravi svoj položaj – navodi Aleksandar Tijanić.
RRA je objavila da je u poslednjoj nedelji avgusta, na televizijama koje se mogu videti u celoj Srbiji, izuzev Avale i Foksa, najčešće kršeno pravilo iz Zakona o oglašavanju o obaveznom razmaku od 20 minuta između reklama. Prvi program RTS prekršio je to 150 puta, Drugi program 94 puta, Pink 92 puta, B92 64, Košava 56, a Hepi šest puta. Za javni servis dužina reklamnog bloka po Zakonu iznosi šest minuta, a za komercijalne TV 12 minuta. To vreme je RTS I „probio“ 48 puta, Pink – 40 puta, B92 – 14 puta, RTS II – 12 puta, a Košava – 10 puta.
Asocijacija nezavisnih elektronskih medija izrazila je zabrinutost u jučerašnjem saopštenju što RTS, koji se kao javni servis finansira iz pretplate, prednjači u broju povreda Zakona i zatražila da se ponovo razmotri način na koji je finansiranje RTS regulisano.
„Pravo koje je Zakonom o oglašavanju priznato RTS da, kao i komercijalni emiteri, osim između emisija, reklame emituje i u toku emisija, njihovim prekidanjem škodi poziciji komercijalnog sektora, a ne doprinosi bitno stabilnijem finansiranju RTS“, kaže se u saopštenju ANEM i zahteva da se što hitnije pristupi izmenama Zakona o oglašavanju kojima bi se takvo pravo RTS ukinulo.


J. Lukač

Tagovi

Povezani tekstovi