Tri četvrtine građana Srbije veče provodi ispred televizora

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Kako se građani Srbije informišu o dešavanjima u društvu? Koliko koriste medije i možda još važnije koje? To su neka od pitanja na koje može da odgovori istraživanje koje su u martu uradili Kliping i Smart risrč (Smart Research) na više od 1.100 ispitanika.

Nije iznenađenje da je televizija i dalje ubedljivo najviše korišćen tip medija gde je svega tri odsto ispitanika reklo da uopšte ne gleda televiziju.

 

Televizija je najgledanija u periodu između 20 sati i ponoći kada je tri četvrtine ispitanika ispred svojih televizora. Zanimljivo je da iako 70 odsto korisnika kablovske televizije ima mogućnost premotavanja svega njih 20 odsto koristi tu opciju da premota reklamne blokove.

 

Više od polovine ispitanika na televiziji gleda serije, 37 odsto njih pre svega gleda filmove, a 35 odsto pre svega prati dnevnik.

 

U najvećem broju slučajeva gledaju se kanali sa nacionalnom frekvencijom, mada se specifičan sadržaj kao što su sport, dokumentarci, emisije o prirodi ili crtani filmovi gleda najviše na kablovskim kanalima.

 

Od svih kanala najgledaniji je RTS 1 i kada se ogleda demografska struktura, nešto više ga gledaju žene, stariji od 50 godina i seosko stanovništvo. Na RTS su pre svega gledaju filmovi, dnevnik i kvizovi.

 

Na drugom mestu po gledanosti je TV Prva. Slična populacija koja prati RTS prati i Pink s tim što se nešto manje gleda u Beogradu i Vojvodini, a za dve trećine gledalaca primarni program na ovom kanalu su rijalitiji.

 

Na sedmom mestu po gledanosti je televizija N1, a na osmom Nova S. Ako izuzmemo televizije sa nacionalnom frekvencijom, ovo su najgledaniji kablovski kanali.

 

Kaže se da je televizija ubila radio, ali 57 odsto populacije i dalje svakodnevno sluša radio i to pre svega u vožnji, dok se opuštaju i na poslu. Prosečan konzument ovog medija češće je visokoobrazovan, a takođe i zaposlen na puno radno vreme.

 

Novine imaju nešto manju stalnu publiku pošto ih redovno čita tek svaki osmi ispitanik, a i od njih 40 odsto ih ne čita u papirnom izdanju već preko interneta.

 

Novine se najčešće čitaju kada javnost želi da isprati neka dešavanja ili kada nemaju šta da rade. Čak svaki sedmi konzument novine ne kupuje već ih čita tamo gde to može besplatno da radi, kao na primer u frizerskom salonu ili kafiću. Najčitanije novine su Blic i Kurir, a prema istraživanju Danas je na osmom mestu.

 

Zato internet portale posećuje 60 odsto populacije, a 40 odsto ih koristi za svakodnevno informisanje. Recimo svaki 12. ispitanik ostavlja komentare na portalima kada je izuzetno nezadovoljan ili kada ima neko pitanje.

 

Trećina čitalaca pretražuje sport i domaću politiku, dok četvrtina pretražuje lokalne vesti iz svog grada ili regiona. Zanimljivo je da među ljudima koji ne koriste internet portale preovlađuju žene, stariji od 50 godina i stanovnici ruralnih sredina.

 

Aplikacije za informisanje koristi 43 odsto populacije, a od njih 60 odsto ih koristi svakodnevno i to u proseku tri aplikacije. Na prvom mestu je aplikacija Blica, zatim Kurira, a na trećem mestu je aplikacija N1. Aplikacija Danasa nalazi se na osmom mestu.

Tagovi

Povezani tekstovi