Troškovi kampanje za izbore u Beogradu: SNS dao 2,9 miliona evra za televizijsko oglašavanje

Ilustracija: Canva
Ilustracija: Canva

Srpska napredna stranka je potrošila skoro 500 miliona dinara, odnosno više od 4,2 miliona evra, na izbornu kampanju za ponovljene beogradske izbore održane 2. juna. I to je samo jedan od 89 gradova i opština u kojima su održani lokalni izbori.

 

Prema podacima objavljenim na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije, najveći deo budžeta za kampanju u Beogradu naprednjaci su potrošili na televizijsko oglašavanje – čak 346,65 miliona dinara, odnosno 2,9 miliona evra.

 

Da su naprednjaci sve svoje snage pred izbore 2. juna usmerili na Beograd, vidi se i kada se uporede troškovi sa kampanjom pred izbore 17. decembra. Tada je SNS za Beograd potrošio nešto iznad 116 miliona dinara (manje od milion evra), što je četiri puta manje nego pola godine kasnije.

 

Izveštaj koji je objavila Agencija pokazuje da je celokupan iznos otišao na zakupljene termine na televizijama. Najviše su plaćeni termini na Radio-televiziji Srbije – 121,2 miliona dinara (milion i 35 hiljada evra), a nešto manje na TV Pink – 119,8 miliona dinara (milion i 23 hiljade evra).

 

Ostale prorežimske televizije dobile su daleko manje novca, pa je tako na trećem mestu Televizija Hepi sa 46 miliona dinara (398 hiljada evra). Dvocifren broj u milionima prešle su još samo televizije Prva i B92.

 

Kada je u pitanju oglašavanje u štampanim medijima, najviše novca je, očekivano, dobio Informer – blizu dva miliona dinara. Prema podacima Agencije za borbu protiv korupcije, SNS je kampanju za beogradske izbore vodio u samo još dve novine – Novostima i Srpskom telegrafu, koji su na konto oglasa prihodovali 753 i 435 hiljada evra.

 

Da je SNS-u važan svaki glas u Beogradu pokazuje i zakup domena na internetu, sve takozvanih „ženskih“ magazina – Lepota i zdravlje, Gloria, Hello magazin, Story, Svet-skandal. Za zakup onlajn izdanja ovih magazina dato je 2,5 miliona dinara.

 

Interesantno je da su svi zakupljeni domeni u vlasništvu jedne firme – Color media international iz Novog Sada, čiji suvlasnici su Velibor Đurović i Robert Čoban.

 

Kol centri ušli u troškove kampanje

 

Pregledom troškova izborne kampanje SNS otkriva i detalje o takozvanim kol centrima, koji su dospeli u centar pažnje javnosti, kako na izborima održanim u decembru, tako i ove godine.

 

U delu izveštaja naslovljenom „Troškovi i komunikacije“ vidi se da je firmi „Max strategic“ za usluge kol centra isplaćeno 8,197 miliona dinara, odnosno oko 70.000 evra.

 

Ista firma naplatila je 45,6 miliona dinara za oglašavanje na bilbordima u Beogradu i 11,7 miliona dinara za promociju na društvenim mrežama. To znači da je „Max strategic“ od izbora u Beogradu „dobar“ 65,5 miliona dinara, odnosno 560 hiljada evra. A sarađivao je sa SNS i u kampanji u drugim gradovima.

 

Ceo tekst pročitajte na N1.

 

Izvor: N1

Tagovi

Povezani tekstovi