Kako je predstavio Dominik Beber, glavni urednik Joomboosa (24 sata), tržište influensera samo na Instagramu u Hrvatskoj vredelo je prošle godine dva miliona evra, na TikToku 400.000 evra, a na YouTube 4,5 miliona.
On je istakao da u Hrvatskoj postoji 30.500 influensera, odnosno naloga na YouTube, Instagramu i TikToku koji imaju više od hiljadu pratilaca. Među njima 14.900 je samo na TikToku.
Od “top 500” influensera na Instagramu prošle godine 40% njih je imalo sponzorisane objave, dok je na TikToku taj procenat 20,8.
Beber je na Weekend Media festivalu napomenuo da trenutno Instagram ima 1,4 milijarde korisnika u svetu, a TikTok 1,1 milijardu, ocenivši tu mrežu kao najbrže rastuću “video sharing” platformu.
Među korisnicima TikToka, dodao je, 42 odsto korisnika je između 13 i 16 godina.
On je podsetio na podatke da generacije zet i alfa u 96 odsto koriste društvene mreže barem jednom sedmično, a 91 odsto njih svakodnevno. Među njima i dalje je najpopularniji YouTube, potom Instagram, TikTok, a Fejsbuk je na četvrtoj poziciji.
Svega dva odsto dece i mladih ne koristi uopšte društvene mreže.