U privatnim rukama 50 medija

Kako navode, rok za završetak privatizacije javnih, odnosno državnih preduzeća, ne postoji, ali se očekuje da će najveći broj lokalnih medija biti privatizovan tokom ove godine.


U Agenciji za privatizaciju dodaju da je Vlada usvojila zaključak, kojim se odlaže privatizacija lokalnih elektronskih medija, koji emituju program na jezicima nacionalnih manjina, dok se ne usvoje izmene Zakona o radiodifuziji.


Trenutno je prekinut postupak privatizacije 39 medija na jezicima nacionalnih manjina, navode u Agenciji za privatizaciju.


Nataša Vučković-Lesendrić, pomoćnica ministra kulture zadužena za medije, rekla je za „Danas“ da do kraja marta očekuje završetak strategije razvoja medija, koja će ukazati na moguća rešenja problema koji su se pojavili tokom privatizacije.


„Nedavno smo Evropskoj komisiji predali strategiju razvoja medija, u kojoj se tretira i proces privatizacije medija. Nadamo se da će nam biti odobrena sredstva za ovaj projekat, nakon čega ćemo na osnovu uporedne analize tržišta drugih zemalja i u Srbiji znati da li je i na koji način ovaj proces primenjiv“, kaže Vučković-Lesendrić i dodaje da se očekuje da kompletna studija bude završena krajem marta.


Ona navodi da su neke opštine zatražile da pojedini mediji ostanu neprivatizovani, odnosno da ostanu na opštinskom budžetu.


„U Nišu je sakupljeno 40.000 potpisa građana koji su protiv privatizacije Televizije Niš, a koji su nam uručeni krajem prošle godine. Takođe, Skupština grada Niša donela je jednoglasnu odluku u prilog tome“, rekla je Vučković-Lesendrić .


Prema njenim rečima, tokom privatizacije uočeni su mnogi problemi, pa su tako određeni privatizovani mediji otišli u stečaj, kao što je bio slučaj sa Ibarskim novostima, dok su drugi izgubili na kvalitetu.


Miroljub Radojković, profesor Fakulteta političkih nauka, kaže da proces privatizacije lokalnih medija u našoj zemlji ukazuje na to da su ova glasila zapravo „roba koja nema kupca“ i da vlada „opšta zbrka“.


Prema njegovoj oceni, Ministarstvo kulture „ne zna šta da radi po pitanju privatizacije“ i zato „kupuje sebi vreme praveći strategiju razvoja medija“.

Tagovi

Povezani tekstovi