Negativan stav je izazvan jakom predrasudom da su mediji loši, korumpirani i u službi nečega, iako ljudi često za to nemaju nikakve dokaze, ocenio je u izjavi Tanjugu direktor agencije Srđan Bogosavljević.
Većina građana se, kako kaže, ipak opredeljuje da sluša i gleda samo „svoje“ medije, a postoje i mediji koji se gledaju ne toliko zbog velikog poverenja, koliko zbog njihove veličine i broja onih koji se putem takvih medija informišu.
Predstavnici novinarskih udruženja ocenili su u izjavama Tanjugu da građani potvrdu svojih političkih stavova traže u medijima koji su bliski njihovoj opciji, što pokazuje da u medijskoj sferi, kao i u društvu, postoje velike podele.
Predsednica Nezavisnog udruženja novinara Srbije Nadežda Gaće navodi da je relativno nisko opšte poverenje građana u srpske medije, ali prilično visoko u one koje su izabrali kao izvor informisanja, pokazuje da je medijska scena u Srbiji, kao i politička, veoma podeljena.
Po mišljenju predsednika Udruženja novinara Srbije Nina Brajovića, prosečan građanin Srbije nema sredstava da svakodnevno kupuje više različitih novina i zato traži štampani medij koji odgovara njegovom pogledu na svet i koji mu neće pokvariti idilu.
Ključni medij za informisanje je televizija, kako kaže Bogosavljević, jer svi ostali iziskuju neki trošak i napor, dok je informisanje putem televizije najjednostavnije, najkraće, najbrže i iziskuje najmanje napora. Dodatni razlog je, kako dodaje, i to što je u ponudi program velikog broja medijskih kuća, čime je gledaocima omogućeno da nađu onaj koji im najviše odgovara i na kojem se najlakše informišu, što vodi ka njihovom opredeljuju za onaj u koji imaju poverenje.
Bogosavljević je ocenio da svaki medij, u manjoj ili većoj meri, bude povremeno predmet priče o dezinformisanju, ali da je reč o malim procentima.
– Kada ukrstite rezultate istraživanja, često se ispostavi da oni koji apriori ne vole neki medij i iz nepoznatog razloga smatraju da on dezinformiše, ne gledaju ili čitaju taj medij – naglasio je Bogosavljević.
On je dodao da je veoma mali broj građana potpuno siguran u tvrdnji da ima nezavisnih medija, pri čemu je takođe mali broj onih koji su potpuno sigurni da su mediji od nekog i na neki način zavisni.
Ekipa Glasa javnosti