Uloga novih tabloida

To su ocenili predstavnici strukovnih udruženja i stručnjaci iz oblasti medija. Profesor Fakulteta političkih nauka Rade Veljanovski smatra da će pojavljivanje tih listova dovesti ne samo do smanjenja tiraža drugih, nego i do „nestanka“ nekih od dnevnika koji su već duže vreme prisutni na tržištu.


On je rekao da će novi tabloidi, koji imaju tendeciju da zadovolje interese određenih centara moći, imati svoje čitaoce, jer publika u Srbiji rado čita takvo štivo, što će prouzrokovati nestanak onih medija koji su profesionalni i građanski i proevropski orijentisani.


Usitnjavanje tržišta dnevnih novina će, prema njegovim rečima, pogoršati medijsku ponudu, pre svega, u pogledu sadržaja.


Veljanovski je kazao da srpsko tržište ima veći broj medija nego što je to potrebno, imajući u vidu veličinu zemlje, broj stanovnika.


Predsednica Nezavisnog udruženja novinara Srbije Nadežda Gaće smatra da Srbija, u poređenju sa zemljama u okruženju, ima veći broj medija.


Ona navodi da će pojava novih dnevnih listova uticati na tiraže već postojećih, kao i da je mnogo bitnije da li će oni uticati na promenu sadržaja ostalih tabloida jer bi, kako je rekla, bilo dobro da se oni vrate „pravom tabloidnom novinarstvu“.


Gaće je kazala da će tržište dati ocenu da li je ponuda prezasićena ili ne, naglašavajući da je uvek zdravo da postoji tržište i konkurencija, zbog čega su u neku ruku i opravdani razni pokušaji i „novih“ i „starih“ novina da zadrže i pridobiju čitaoce.


U tu svrhu menadžment i uredništvo novina dovijaju se na različite načine i uz upotrebu svih „raspoloživih oružja“, od prodaje novina ispod cene, deljenja besplatnih primeraka, pa do organizovanja raznovrsnih nagradnih igra sa atraktivnim i vrednim nagradama. 

Tagovi

Povezani tekstovi