Uticaj javnog novca na medije


Najnoviji izveštaj Saveta za borbu protiv korupcije pokazuje da oglašavanje i marketing mogu biti značajni kanali kojima država može vršiti snažan uticaj na uređivačku politiku medija. Putem oglašavanja i marketinga stvara se zavisan odnos medija od vlasti, iz koga mediji izvlače finansijsku korist, a predstavnici vlasti dobijaju servilne medije, ucenjene mogućnošću da ostanu bez sredstava od oglašavanja i marketinga.
Na taj način se stvara veza u kojoj vlast kontroliše medije, a ne mediji vlast.

Učesnici ovog razgovora će na osnovu ovog Izveštaja tražiti odgovore na sledeća pitanja:
Šta se na osnovu Izvestaja Saveta može zakljuciti o vezi države, tržišta i medija;
U kojoj meri se oglašavanje i marketing koriste kao sredstva uticaja na medije;
Kako je došlo do toga da se javnim novcem finansiraju privatni mediji koji bi, prema očekivanjima koja stoje iza privatizacije medija, morali da se izdržavaju na medijskom tržištu;
Kakav medijski sistem oblikuju postojeće veze politike, novca i medija;
Na koji način klijentelistički odnos medija prema vlasti ugrožava informisanje građana i demokratske procese u Srbiji.

Pozivamo vas da učestvujete u ovom razgovoru o različitim modalitetima finansijkog uticaja državnih institucija na medije u Srbiji.

Okrugli sto Peščanika
u saradnji sa Savetom za borbu protiv korupcije uz podršku OSCE

Govore:

Simultani prevod

Tagovi

Povezani tekstovi