Veštačka Inteligencija – pretnja i prilika za medije u Srbiji

Izvor: USAID, Goran Zlatković
Izvor: USAID, Goran Zlatković

„InfoJam – Veštačka Inteligencija i Mediji“ – dvodnevni interaktivni događaj o potencijalu korišćenja veštačke inteligencije kao alata za razvoj novinarstva u Srbiji, organizovan je u okviru projekta Mediji.Inovacije koji zajednički podržavaju Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Švedska agencija za razvoj (Sida), u hotelu Moxy u Beogradu.

 

Na događaju su predstavljeni i rezultati analiza medijskog tržišta, kao i navika i potreba medijske publike u Srbiji. Učestvovalo je više od
100 medijskih stručnjaka, novinara, urednika, menadžera, programera i predstavnika medijskih i IT organizacija iz cele Srbije.

 

Prvi panel bio je posvećen diskusiji o medijskom tržištu i navikama i potrebama konzumenata medijskog sadržaja u Srbiji. Slađana Komatina iz CeSID-a i Dejan Radosavljević iz Ipsos-a predstavili su rezultate dva sveobuhvatna istraživanja sprovedenih za potrebe projekta Mediji.Inovacije.. Ostatak dana učesnici su imali priliku da, kroz niz prezentacija i panel diskusija, saznaju više o primeni generativne veštačke inteligencije u medijskom sektoru od medijskih i tehnoloških eksperata.

 

Drugog dana InfoJam-a, predstavnici organizacija koje projekat Mediji.Inovacije podržava su nastavili razgovore o implikacijama veštačke inteligencije, mašinskog učenja i algoritama na medijski ekosistem u Srbiji, redakcije i publiku, ali i razmatrali mogućnosti, najbolje prakse i potencijale ovih tehnologija u domaćem okruženju.Predstavljeno je nekoliko AI alata koji bi mogli brzo i lako da nađu primenu u
nezavisnim redakcijama u Srbiji, a zatim su se kroz grupni rad demonstrirale mogućnosti i pronalazila rešenja kroz popularni AI model za obradu jezika ChatGPT.

„U trenutku kada zajednice širom sveta pokušavaju da razumeju potencijal veštačke inteligencije, događaji koji se bave ovom tehnologijom i njenim budućim posledicama su od vitalnog značaja. Kroz InfoJam, pokušavamo da demistifikujemo veštačku inteligenciju našim partnerima i pokažemo im potencijal ove tehnologije za optimizaciju njihovog poslovanja. Cilj projekta Mediji.Inovacije je da ojača
zajednicu nezavisnih medija u Srbiji tako što će im pružiti alate koji će unaprediti njihovu konkurentnost na tržištu i omogućiti im da isprate promene u digitalnom svetu, koji se stalno razvija.”, istakao je direktor projekta Mediji.Inovacije Oliver Mekoj.

Podaci istraživanja McKinsey and Co. predviđaju da će veštačka inteligencija biti u stanju da parira ljudskom razumevanju jezika do kraja 2023. Za razliku od prethodnih tehnoloških revolucija, uspon veštačke inteligencije ugroziće visokoobrazovan kadar. Veštačka inteligencija u medijskom sektoru nastupa i kao pretnja i prilika. Dok primena generativne veštačke inteligencije, kao što je ChatGPT jezički model, nastoji da zameni medijske radnike i radnice u proizvodnji sadržaja uslužnih informacija, ona će takođe povećati njihovu efikasnost i obezbediti više vremena i resursa za proizvodnju inovativnog “ljudskog“ sadržaja kao što su mišljenja i istraživačke priče.
Organizacijom InfoJam-a, projekat Mediji.Inovacije nastavlja da promoviše inovacije u informacionom ekosistemu Srbije.

Za više informacija o projektu Mediji.Inovacije, molim vas kontaktirajte projektni tim na mejl adresu [email protected]. Za više informacija o USAID-u, molim vas kontaktirajte Mirjanu Vukšu Zavišić na mejl adresu [email protected] ili na broj 065 316 4530.

Tagovi

Povezani tekstovi