Više prostora za Tadića

Istraživanje je pokazalo da je kampanja najintenzivnije vođena na televiziji, uz obilje komercijalnog programa i iznajmljenih termina, da su radio stanice bile manje „interesantne“ za kandidate, a da je u štampanim medijima pokrivanje kampanje zavisilo od novinarskog pristupa i veoma se razlikovalo u zavisnosti od uređivačke politike. Takođe, prema rezultatima, glavni ton kampanje u elektronskim medijima bio je promotivan, a ne informativan, kritički i analitički.


Analiza medija odnosila se na sedmicu pred prvi i drugi krug predsedničkih izbora, od 11. do 17. januara i od 25. do 31. istog meseca, a obuhvatila je ukupne večernje programe, od 18 sati do ponoći, na svih šest TV stanica sa nacionalnim pokrivanjem (RTS, B92, RTV Pink, TV Foks, TV Avala i TV Košava), zatim glavne informativne emisije pet radio stanica sa nacionalnim pokrivanjem (Radio Beograd Prvi program, B92, Radio Index, Radio Fokus i Radio S), kao i osam dnevnih novina (Danas, Politika, Blic, Večernje novosti, Kurir, Pres, Pravda i Gazeta).
Profesorka Fakulteta političkih nauka Snježana Milivojević istakla je da je ukupno trajanje izbornog programa iznosilo 58 sati i 34 minuta, od čega je na RTS-u emitovano blizu četiri sata, na B92 11 sati, na TV Pinku devet i po sati, TV Foksu 12 sati, TV Avali devet sati i TV Košavi 12 i po sati. Ona je dodala je od toga emitovano samo sedam sati informativnog programa i da je B92 imao najviše programa te vrste.
– Što se tiče radio stanica, emitovano je samo tri sata informativnog programa, od čega je 40 odsto na Prvom programu Radio Beograda, 30 odsto na B92, a 30 odsto na ostalim stanicama – objasnila je Milivojevićeva.
Najviše tekstova o drugom krugu predsedničkih izbora imao je Danas – 131, sledi Pravda sa 117 i Blic sa 91 tekstom.
Snježana Milivojević je dodala da je predsednički kandidat DS-a Boris Tadić u informativnim programima šest televizija bio zastupljen oko 3,5 časova, na radiju oko 28 minuta, a u štampi 54 odsto prostora, dok je predsednički kandidat radikala Tomislav Nikolić na televizijskim programima imao zastupljenost oko 1,5 časova, na radiju oko 15 minuta, a u štampi 46 odsto.


J. D.

Tagovi

Povezani tekstovi